arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۴ - ۱۰ مهر ۱۳۹۶

نتایج یک نظرسنجی از ساکنان شرق و غرب برلین: یوار نامرئی هنوز وجود دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک نظرسنجی جدید که نتایجش امروز (دوشنبه) منتشر شد نشان داد، حدود دو سوم آلمانی‌ها 27 سال بعد از اتحاد آلمان شرقی و غربی همچنان معتقدند که اختلافات مزمن میان ساکنان بخش کمونیست شرقی سابق و بخش غربی آلمان همچنان پابرجا است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نظرسنجی که از جانب شرکت "اینسا" انجام شد نشان داد که 64.6 درصد شرکت کنندگان این نظرسنجی معتقدند آلمانی‌ها همچنان چنین شکاف‌هایی را در کشورشان می‌بینند و در مقام مقایسه تنها 22.9 درصد گفتند که احساس می‌کنند این شکاف‌ها برطرف شده‌اند.

این نظرسنجی که نتایجش یک روز پیش از مناسبت روز اتحاد آلمان منتشر شد نشان داد که 74 درصد آلمانی‌ها در بخش شرقی سابق این "مانع نامرئی" را می‌بینند در حالی که 62.3 درصد ساکنان بخش غربی سابق آلمان چنین عقیده‌ای داشتند.

این اختلافات در جریان انتخابات سراسری اخیر آلمان در 24 سپتامبر که در آن رای دهندگان بزرگترین شکست‌های احزاب سیاسی جریان اصلی را در دوران بعد از جنگ جهانی دوم رقم زدند و در مقابل راست‌های افراطی 12.6 درصد رای آورده و برای نخستین بار وارد پارلمان شدند مشهود بود.

حمایت‌ها از حزب راست افراطی AfD آلمان مشخصا در شرق کشور بیشتر بوده است که انگیزه ما تا حد زیادی تصمیم آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان برای باز کردن درهای این کشور به روی یک میلیون مهاجر مسلمان در سال 2015 بوده است.

مالو دری‌یر، نخست وزیر سوسیال دموکرات ایالت غربی راینلند – پالاتینات گفت: نتایج این انتخابات برای احزاب سیاسی بزرگ یک فرمان بیدارباش بوده تا آنها بفهمند که نیازها و نگرانی‌های ساکنان شرق آلمان برطرف نشده است.

وی گفت: ضروری است که ما بی عدالتی‌های موجود میان شرق و غرب آلمان را از جمله در زمینه اشتغال برطرف کنیم.
برچسب ها: اروپا ، آلمان ، برلین
نظرات بینندگان