arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۱ - ۱۰ مهر ۱۳۹۶

سناتور آمریکایی خطاب به ترامپ: دعا و تسلیت کافی نیست، جلوی خشونت های مسلحانه را بگیرید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک سناتور بانفوذ آمریکا روز دوشنبه در واکنش به کشتار لاس وگاس، با اشاره به این نکته که اینگونه خشونت ها بطور مستمر در این کشور تکرار می شود، به دونالد ترامپ رئیس جمهوری و حامیان حمل سلاح در این کشور گفت که بهتر است بجای دعا و تسلیت، به دنبال راهی برای مهار خشونت و سلاح بگردند.

به گزارش انتخاب، در حالی که مقام های دولت آمریکا و سیاستمداران این کشور، در پیام هایی با بازماندگان قربانیان کشتار اخیر در شهر لاس وگاس ایالت نوادا ابراز همدردی کرده و به آنها تسلیت گفته اند، سناتور دمکرات الیزابت وارن از ایالت ماساچوست در پیامی نوشت که باید بجای دعا کردن و تسلیت گفتن، راهی برای جلوگیری از خشونت های مسلحانه در ایالات متحده جستجو کرد.
 
سناتور آمریکایی خطاب به ترامپ: دعا و تسلیت کافی نیست، جلوی خشونت های مسلحانه را بگیرید 
وارن در این پیام با اشاره به این موضوع که چنین حوادث غم انگیزی به طورمستمر در آمریکا تکرار می شوند، نوشته است: اندیشیدن به کسانی که عزیزان خود را در این حادثه از دست داده اند و همه مردم این کشور که با چنین خبر وحشتناکی چشم از خواب گشوده اند، دلش را بدرد می آورد، اما می داند که تسلیت گفتن و دعا کردن به تنهایی دردی از دردهای جامعه خشونت زده آمریکایی دوا نمی کند.

حادثه تیراندازی شب گذشته (یکشنبه شب) در شهر لاس وگاس، بار دیگر موضوع کنترل سلاح را در آمریکا بر سر زبان محافل سیاسی این کشور انداخته و بسیاری از قانونگذاران و سیاستمداران دمکرات آمریکا، همچون وارن تکرار حوادثی نظیر کشتار لاس وگاس را حاصل مستقیم آزادی های بی حد و حصر در حمل اسلحه در کشورشان دانسته و خواستار مقابله با آن شده اند.

در این میان برخی از قانونگذاران دمکرات ایالات متحده به صراحت گفته اند که برگزاری یک لحظه سکوت در کنگره به نشانه همدردی با بازماندگان این حمله، موجب ادامه بی تحرکی در مورد مسئله حمل سلاح در این کشور خواهد شد و به همین دلیل حاضر به شرکت در آن نخواهند شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان