arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۲۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶

12هزار آمریکایی امسال قربانی درگیری‎های داخلی شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«نانسی پلوسی» رهبر دموکرات های مجلس آمریکا ، درگیری ها و خشونت های مسلحانه در کشورش را یک اپیدمی دردناک عنوان کرد و گفت که خشونت ها تنها در سال جاری جان 12 هزار نفر از آمریکایی ها را گرفته است.

به گزارش ایرنا، پلوسی رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به واقعه تیراندازی لاس وگاس با صدور بیانه ای خشونت های مسلحانه در این کشور را یک اپیدمی دردناک و چالشی برای وجدان ملت آمریکا دانست .
 
وی با بیان اینکه این واقعه بی سابقه ترین کشتار دسته جمعی در تاریخ معاصر کشورش بوده است، خواستار تشکیل کمیته ویژه ای برای رسیدگی به مساله خشونت های مسلحانه و یافتن راه هایی برای مقابله با آن شد.
 
در بیانیه پلوسی آمده است: این خشونت ها روزانه دست کم جان 90 نفر از مردم آمریکا را می گیرد.تنها در سال جاری در 273 مورد از تیر اندازی های دسته جمعی بیش از 12 هزار نفر از مردم این کشور جان خود را از دست داده اند.
 
رهبر دموکرات های مجلس آمریکا حفاظت از جان مردم این کشور را وظیفه برتر کنگره کشورش دانست و افزود: قانونگذاران این کشور بایستی بدور از جهت گیری های سیاسی با شهامت و تصمیم گیری قاطع برای خاتمه دادن به چنین تراژدی هایی متحد شوند.
 
این نماینده دموکرات نخستین قدم برای مقابله با حوادثی نظیر لاس وگاس را گذراندن قوانین نیرومند تر برای تحقیقات در مورد سوابق دارندگان و یا متقاضیان خرید اسلحه را ضروری دانست و در عین حال تاکید کرد که این صرفا قدم نخستین است و از قانونگذاران این کشور خواست تا کمیته ویژه ای را مامور تحقیقات گسترده در مورد خشونت های مسلحانه ، دلائل و انگیزه های آن و راه های مبارزه با چنین خشونت هایی کنند.
 
پلوسی در این بیانیه ادامه داد: درست است که امروز روز دعاو نیایش و ابراز همدردی با بازماندگان و بستگان قربانیان این حادثه است اما روز اقدام عملی نیز هست.
 
وی تصریح کرد که ابراز همدردی با بازماندگان و خانواده های قربانیان این حادثه در صورتی که با تلاش عملی برای خاتمه بخشیدن به عوامل این تراژدی ها همراه نباشد فقط سخنانی تو خالی و بی تاثیر خواهند بود.
 
حمله مسلحانه یکشنبه شب فردی مسلح به جمعیتی که برای شرکت در جشنواره موسیقی در شهر لاس وگاس در ایالت نوادای آمریکا گردآمده بودند و دستکم 58 قربانی گرفت، مرگبارترین حادثه تیراندازی و کشتار گروهی در تاریخ ایالات متحده، از پایان جنگ دوم جهانی تاکنون به شمار می رود.
نظرات بینندگان