arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۰ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۰

گنج نمرود به سرقت رفت

باستان شناسان تاکید کردند که نیروهای اشغالگر آمریکایی گنج افسانه ای نمرود را که شامل 650 قطعه طلای گرانبها در اندازه های مختلف است، از عراق به سرقت بردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
باستان شناسان تاکید کردند که نیروهای اشغالگر آمریکایی گنج افسانه ای نمرود را که شامل 650 قطعه طلای گرانبها در اندازه های مختلف است، از عراق به سرقت بردند.
 
به گزارش شبکه العالم، این باستان شنان افزودند: گنج نمرود به دستور صدام دیکتاتور عراق در صندوقهای بزرگی در زیرزمین بانک مرکزی این کشور نگهداری می شد.

باستان شناسان تصریح کردند: کاوشها برای یافتن این گنج که نشان دهنده تجمل گرایی حکومت نمرود است؛ در سال 1988 میلادی در منطقه نمرود در 37 کیلومتری شمال موصل آغاز شد و در سال 1992 پایان یافت.

به گفته این باستان شناسان، صدام دستور داده بود که گنج نمرود به طور بسیار محرمانه به زیرزمینی محافظت شده در بانک مرکزی انتقال یابد اما یکی از همدستان نیروهای اشغالگر آمریکایی محل نگهداری گنج نمرود را به آنان نشان داد.

به نوشته خبرگزاری "اور" عراق، نیروهای آمریکایی اواخر سال 2003 میلادی این آثار گرانبها را در موزه عراق به نمایش گذاشتند و "پل برمر" حاکم آمریکایی  وقت عراق آن را یک پیروزی بزرگ خواند تا اینکه این گنج طلا کم کم رو به کاهش نهاد و در سایه جو ترس و هرج و مرج در عراق طی سالهای خشونتهای خونین به کلی ناپدید شد.

به گفته منابع محلی، مکانی که گنج نمرود در آن کشف شد؛ شاهد عملیات جستجو و کاوش جدیدی بود.

برپایه این گزارش، آنچه باعث شگفتی است، نادیده گرفته شدن این موضوع مهم و حساس از سوی رسانه ها است؛ درحالیکه از انتشار کمترین اطلاعات درباره سرنوشت گنج افسانه ای نمرود به شدت جلوگیری می شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
0
1
خاک بر سرا طلاشون رو میدزدند نمی تونند نمیتونند نمی تونند هیچی بگن حالا میان برای ما غرامت میخوان!!!خاک تو سر ما هم باشه که این 20 سالی غرامتمون رو نگرفتیم...!!!
فرزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
1
0
همون امریکایی که واسه کشورها ازادی و رفاه میاره؟
نه بابا.فکر نکنم.
نظرات بینندگان