arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۲۵۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۰ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶

گفتگوی ملک سلمان با پادشاه بحرین در آستانه سفر به مسکو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پادشاه عربستان در دیدار با همتای بحرینی خود به بررسی تحولات اوضاع منطقه پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین در سفری از پیش اعلام نشده به عربستان رفت و با ملک سلمان بن عبدالعزیز، همتای عربستانی‌اش دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار که در شهر جده برگزار شد، به بررسی پرونده‌ها و تحولات منطقه پرداختند.

همچنین پادشاه عربستان روز پنجشنبه در سفری تاریخی به مسکو می‌رود. این نخستین سفر ملک سلمان بن عبدالعزیز به روسیه از زمان نشستن بر تخت پادشاهی است.

پادشاهان دو کشور طی این نشست درباره تحولات منطقه و خلاصه‌ای از رخدادهای فعلی در سطح خاورمیانه و کشورهای عربی و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

پادشاهان عربستان و بحرین همچنین به بررسی روابط دو جانبه، همکاری و هماهنگی مشترک میان دو کشور دوست، پرونده‌ها و رخدادهای منطقه که منافع دو کشور را دربردارد و مسائلی که همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس را تقویت می‌کند، پرداختند.

پادشاه بحرین خاطرنشان کرد که کشورش بی وقفه در صفی واحد کنار "برادر بزرگش"(عربستان) برای تضمین برقراری امنیت، ثبات و مقابله با خطرات و مداخله‌ها می‌ایستد.

حمد بن عیسی آل خلیفه در سفری از پیش تعیین نشده وارد جده شد و پس از رایزنی چند ساعته با پادشاه عربستان روز دوشنبه (۲ اکتبر) این کشور را ترک کرد.

این سفر در سایه بحران دیپلماتیک میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در پنجم ژوئن و به دنبال قطع روابط کشورهای عربستان، بحرین، امارات و مصر با دوحه به اتهام "حمایت از تروریسم" صورت گرفت. اتهاماتی که دوحه آن‌ها را رد می‌کند.
نظرات بینندگان