arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۲ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶

سیاوشی: دادگاه تجدید نظر نسبت به لغو حکم محکومیت فعالان سیاسی مساعدت کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
طیبه سیاوشی ، منتخب مردم تهران ، متولد 1345، کارشناس ارشد روابط بین‌الملل: من معتقدم حریم خانواده در معرض آسیب قرار گرفته و ما باید با تصویب قوانینی در جهت حفظ حریم خانواده قدم برداریم.

یک نماینده اصلاح طلب مجلس گفت: امیدواریم دادگاه تجدید نظر نسبت به حکم محکومیت جمعی از فعالان سیاسی مساعدت و همراهی را در مورد لغو آن به عمل آورند.

به گزارش ایسنا، طیبه سیاوشی در نطق میان دستور خود امروز در جلسه علنی مجلس اظهار کرد: باید از حضور حماسی و با شکوه مردم در اجتماعات عاشورای حسینی قدردانی کرد که نشانگر عمق و ارادت همیشگی مردم به خاندان مطهر پیامبر (ص) است. عشق و ارادتی که در شعارهای انقلاب به خوبی منعکس شد و انقلاب اسلامی نیز الهام گرفته از عاشورای حسینی است.

وی افزود: ما مسئولین و زمامداران قدردان مردمی هستیم که حماسه عاشورا را زنده نگه داشته و ادای وظیفه به این مردم را پاسداری از ارزش‌هایی می‌دانیم که انقلاب اسلامی با تاسی به آنها پیروز شد.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین بیان کرد: در هنگامی که کشور نیازمند وحدت برای فائق آمدن بر مشکلات داخلی و اعمال فشارهای استکباری است، همه ارکان و مسئولین بایستی آستانه تحمل خود را بالا برده، نقد را مغتنم بشمرد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه جمعی از دلبستگان به انقلاب و فعالان سیاسی که از جانبازان و ایثارگران و خانواده شهدا هستند، در این ایام حکم محکومیت گرفته‌اند امید واثق داریم در دادگاه تجدید نظر با توجه به شرایط فعلی مساعدت و همراهی لازم را برای لغو حکم مبذول نمایند.

سیاوشی افزود: امیدواریم رئیس مجلس نیز از حقوق این شخصیت‌ها که عمدتا از نمایندگان ادوار هستند حمایت لازم را به عمل آورند.

وی ادامه داد: با تاکید به بیانیه 210 نماینده در محکومیت برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان و با توجه به مواضع دولت و مجلس عراق و سازمان ملل و نظر مرجع عالیقدر آیت الله سیستانی باید گفت هرگونه اقدام تجزیه طلبانه نه تنها تخطی از حفظ تمامیت ارضی است،‌ بلکه ایجاد تنش جدید در فضای سیاسی متلاطم خاورمیانه به هیچ وجه منطبق با منافع مردم خاورمیانه نیست.

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: از سوی دیگر اقوام کرد از اصیل‌ترین اقوام ایرانی هستند که بایستی در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی شاهد مشارکت بیشتر آنان باشیم. لذا انتخاب استاندار از نخبگان و فرهیختگان این استان موجب قوام کشور خواهد بود؛ زیرا امنیت پایدار در گرو مشارکت مردم و اقوام مختلف در امور سیاسی و اقتصادی است.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه ضمن تقدیر از تلاش‌های هاشمی استاندار سابق تهران و تبریک به دلیل انتصاب محمدحسین مقیمی استاندار جدید تهران، گفت: امید است در تعامل با همه دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان استان تهران برای مشکلات رو به فزونی این استان اقدامی عاجل شود.

سیاوشی گفت: علاوه بر معضل بیکاری گسترده، حاشیه نشینی معضل دیگر استان است که طبق گفته وزیر کشور این معضل حاصل سیاست‌های غلط هفتاد ساله اخیر است اما سیاست‌ گذاری‌های نادرست و عدم اجرای صحیح قوانین و فساد اقتصادی اداری موجبات تشدید این امر طی سال‌های اخیر شده است.

وی همچنین افزود: اعتیاد، فحشا و مساله دردناک کودکان کار از جمله تبعات منفی است. اقدامات قهری و سلبی برای مقابله با هر کدام از این آسیب‌های اجتماعی نه تنها هزینه ها را برای دستگاه‌های اجرایی بالا می‌برد، بلکه مسئولین هم به خوبی می دانند حل مساله کودکان کار تنها با نظارت بیشتر در مرزها امکان پذیر است که کودکان به راحتی از مرز توسط باندهای مافیایی به استان تهران می‌رسند که باید برای نابودی این باندها اقدام کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان با اشاره به مشکل باشگاه استقلال تهران، گفت: حضور مربی خارجی راه حل اساسی برای مشکل نیست، امیدواریم جایگزین مناسبی برای رئیس هیات مدیره تیم که از مدیریت علمی برخوردار بوده و با شرایط باشگاه و فوتبال آشنایی داشته باشد به کار گرفته شود.
نظرات بینندگان