arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۴ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶

کابینه تشکیلات خودگردان پس از سه سال در غزه تشکیل جلسه داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (سه شنبه) نخستین نشست خود را در غزه از سال ۲۰۱۴ میلادی برگزار کرد. این اولین بازگشت تشکیلات خودگردان فلسطین به غزه است که از سال ۲۰۰۷ تحت کنترل حماست است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری "معا" فلسطین، دولت وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین نخستین نشستش در غزه را از سال ۲۰۱۴ میلادی برگزار کرد، به طوری که رامی حمدالله، نخست وزیر دولت وفاق ملی وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین در آغاز  این نشست به بررسی تمامی پرونده‌های مربوط به توافق و شراکت پرداخت.

وی طی سخنرانی خود اعلام کرد که دولت تشکیلات خودگردان فلسطین تمامی پرونده‌های مرتبط با توافق و شراکت را حل و فصل خواهد کرد.

حمدالله در ادامه گفت: ۶۵ درصد از منازل تخریب شده را بازسازی کرده و در نشست‌های قاهره به بررسی پرونده این موضوع خواهیم پرداخت.

نخست وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین تصریح کرد: از سرگیری فعالیت‌های مؤسسات قانونی نیازمند تلاش‌های بی‌وقفه، صبر، زمان و حکمت و دانایی است و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به دولت دستور داده تا اختیاراتش را به صورت عملی و فراگیر در غزه انجام دهد.

رامی حمدالله از جامعه جهانی خواست تا اسرائیل را جهت لغو محاصره نوار غزه تحت فشار قرار دهد.

وی همچنین از اسرائیل خواست تا تحریم‌های اعمال شده علیه ملت فلسطین به ویژه در غزه را متوقف سازد.

نخست وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین نقش مصر را در راستای تلاش‌های اتخاذ شده برای برقرای آشتی ستود و از تمامی اقدامات و تلاش‌های مردمی برای پایان دادن به اختلافات استقبال کرد. ما به دنبال اجرای طرح خود یعنی پایان اشغالگری و حل مساله فلسطین طبق اصول و قوانین بین‌المللی و تمام توافقنامه‌های بین‌المللی هستیم.
نظرات بینندگان