arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶

فردا؛ جلسه اتحادیه اروپا درباره کاتالونیا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اتحادیه اروپا فردا (چهارشنبه) پس از گذشت چند روز از خشونت‌های رفراندوم استقلال کاتالونیا سکوت خود را شکسته و درباره این مساله گفت‌وگو و بررسی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه اکسپرس، آنتونیو تایانی، رئیس پارلمان اروپا در پیامی در توئیتر تایید کرد که پارلمان اروپا درباره قانون اساسی، اجرای قانون و حقوق بنیادین در اسپانیا گفت‌وگو خواهد کرد.

اگرچه برخی از رهبران اتحادیه اروپا از جمله ترزا می و آنگلا مرکل در برابر خشونت‌های رخ داده در کاتالونیا سکوت کرده‌اند اما نخست وزیر بلژیک اعلام کرد: خشونت هرگز نمی‌تواند پاسخ مناسب باشد. ما تمام اشکال خشونت را محکوم می‌کنیم.

هم چنین یک روز پس از همه‌پرسی پرمناقشه استقلال کاتالونیا، کمیسیون اتحادیه اروپا همه‌ طرف‌های درگیر را به آرامش دعوت کرد.

به رغم مخالفت شدید دولت مرکزی اسپانیا و دخالت هزاران پلیس برای جلوگیری از همه‌پرسی استقلال در منطقه کاتالونیا، این همه پرسی یک‌شنبه انجام شد.

برخوردهای خشونت‌آمیز که از یک روز قبل با تلاش نیروهای اعزامی از مادرید برای اشغال حوزه‌های رأی‌گیری و توقیف صندوق‌ها و برگه‌های رأی آغاز شد، روز یکشنبه به اوج رسید و صدها مجروح بر جا گذاشت.

هم چنین مارگاریتیس شیناس، سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا از همه‌ طرف‌های درگیر در مناقشه خواست هر چه سریع‌تر تقابل را کنار گذاشته و به گفت‌وگو روی آورند.

کمیسیون اتحادیه اروپا همچنان بر موضع قبلی خود پافشاری می‌کند و می‌گوید، مطابق قانون اساسی اسپانیا برگزاری همه‌پرسی استقلال در کاتالونیا غیرقانونی است.

سخنگوی این کمیسیون گفت، بر همین اساس این مشکل در محدوده سیاست داخلی اسپانیا قرار دارد.
نظرات بینندگان