arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۷ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶

ویروس HPV عامل اصلی بروز سرطان دهانه رحم‌

رئیس دومین کنگره بین المللی چالش های بالینی، گفت: ابتلا به ویروس hpv یکی از شایع ترین بیماری مقاربتی و مهم ترین عامل بروز زگیل تناسلی وسرطان دهانه رحم است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس دومین کنگره بین المللی چالش های بالینی، گفت: ابتلا به ویروس hpv یکی از شایع ترین بیماری مقاربتی و مهم ترین عامل بروز زگیل تناسلی وسرطان دهانه رحم است.

به گزارش انتخاب، دکتر مریم سادات حسینی در آستانه برگزاری دومین کنگره بین المللی چالش های بالینی در مامایی، زنان و نازایی، افزود: سال گذشته دوره اول این کنگره با حضور  ۱۸ سخنران خارجی برگزاری شد که امید است امسال حضور متخصصان داخلی و خارجی در این گردهمایی بزرگ علمی افزایش یابد.
 
ویروس HPV عامل اصلی بروز سرطان دهانه رحم‌

وی ادامه داد: چالش های حوزه مامایی و زنان محور اصلی این کنگره است که قرار است پزشکان ایرانی و خارجی در خصوص مباحث اصلی این حوزه ها به گفتگو بپردازند.

به گفته حسینی، همچنین قرار است در این کنگره مباحثی که متخصصان و ماماهای سراسر کشور در خصوص آن اتفاق نظر ندارند به بحث بپردازند تا بتوان به نتیجه علمی و صحیح دست پیدا کرد.

مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: در این گردهمایی علمی به مباحث مهمی از جمله طب مادر و جنین، هورمون درمانی، چالش های دوران بارداری، حفظ قدرت باروری در زنان مبتلا به سرطان و... پرداخته شود.

وی با بیان اینکه سن ابتلا به سرطان در کشور کاهش یافته است، گفت: با توجه به این مسئله پزشکان باید تلاش کنند قدرت باروری را در افراد جوان و مبتلا به سرطان حفظ کنند که خوشبختانه امروزه این امر در کشور ما امکانپذیر است.

حسینی پرداختن به مسایلی همچون بیماری های مقاربتی را از دیگر مباحث چالشی این کنگره دانست و خاطرنشان کرد: امروزه ابتلا به ویروس hpv یکی از شایع ترین بیماری های مقاربتی و مهم ترین عامل بروز سرطان دهانه رحم است.

وی افزود: به همین  دلیل پرداختن به روش های تشخیصی، درمانی و پیشگیری از این بیماری الزامی است. زگیل تناسلی از تظاهرات عفونت با ویروس HPV یا ویروس پاپیلومای انسانی است. این ویروس انواع زیادی دارد که به دو دسته پر خطر وکم خطر تقسیم می‌شوند.

مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه نوع کم خطر باعث بروز زگیل تناسلی در ناحیه دستگاه تناسلی خارجی می‌شود، خاطرنشان کرد: بیشترین راه انتقال این بیماری تماس جنسی است ولی راه‌های انتقال دیگری هم برای آن مطرح شده است.

وی یادآور شد: زگیل‌های تناسلی خارجی بسیار مسری است و بیش از ۷۰ درصد شرکای جنسی در صورت تماس با فرد مبتلا دچار علائم می‌شود. در صورت ابتلا، ویروس برای مدت طولانی در بدن باقی می‌ماند ومی‌تواند مجددا عود کند.

حسینی تصریح کرد: هدف از درمان، از بین بردن زگیل‌ها است که بسته به محل و تعداد زگیل‌ها وهزینه درمان متفاوت است.

وی افزود: دکتر ساغر صالح پور دبیر اجرایی و دکتر فرح فرزانه دبیر علمی این گردهمایی را برعهده دارند.

دومین کنگره بین المللی چالش های بالینی در مامایی، زنان و نازایی ۲۵ تا ۲۷ بهمن ۹۶ در مرکز همایش بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تالار ابوریحان برگزار می شود

منبع: مهر
نظرات بینندگان