arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶

یازدهمین رئیس هلال سرخ کیست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی اصغر پیوندی صبح امروز با حکم حسن روحانی، رسما به عنوان یازدهمین رئیس جمعیت هلال احمر جایگزین امیرمحسن ضیائی شد.

به گزاش انتخاب، پیوندی، در کنار مصطفی محمدیون، دبیر کل فعلی جمعیت هلال احمر و رضا رئیس کرمی جزو نامزدهای ریاست جمعیت هلال احمر بود که به شورای عالی معرفی شده بودند و در نهایت او با 11 رای به همراه محمدیون با 9 رأی به عنوان دو گزینه نهایی ریاست جمعیت هلال احمر به رئیس جمهور معرفی شدند.
 
یازدهمین رئیس هلال سرخ کیست؟

بر اساس قانون رئیس جمهور اختیار دارد از میان دو گزینه نهایی شورای عالی یک نفر را انتخاب کند و درنهایت امروز(سه‌شنبه) حسن روحانی، پیوندی را برای این سمت انتخاب کرد.

پیوندی چندی پیش در هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی کاندید شد و توانست به عنوان رئیس سازمان نظام پزشکی تهران و عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی انتخاب شود. او همچنین سابقه معاونت آموزشی و پژوهشی این سازمان را نیز در کارنامه خود دارد.

از دیگر سوابق اجرایی پیوندی ریاست در دانشگاه علوم پزشکی زادگاهش، سمنان است. وی از سال 75 تا 79 این سمت را به عهده داشت و بعد از آن نیز تا سال 85 به عنوان معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فعالیتش را ادامه داد.

همچنین در ابتدای دولت یازدهم، قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت در حکمی وی را به سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی منصوب کرد و حضور در این سمت تا شهریور امسال  ادامه داشت.

رئیس جدید جمعیت هلال احمر،  همچنین ریاست مرکز تحقیقات شنوایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عضویت در بورد تخصصی رشته گوش، حلق و بینی و جراحی سر و گردن ایران، عضویت در هیأت مدیره انجمن گوش، گلو،  بینی و جراحی سر و گردن ایران، عضویت در کالج جراحان آمریکا و سرپرستی مرکز تحقیقات و تشخیص میکروسکوپی – سازمان پزشکی قانونی کشور را در کارنامه سوابق خود دارد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان