arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۹ - ۱۲ مهر ۱۳۹۶

نامه سوریه به شورای امنیت درباره ائتلاف آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت خارجه سوریه مجددا از شورای امنیت خواست به مسئولیت‌های خود در زمینه حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و توقف جنایت‌های ائتلاف آمریکا عمل کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت اعلام کرد: جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش روزهای یکم و دوم اکتبر مرتکب دو جنایت جدید در شهر "البوکمال" و شهر "رقه" شدند که به کشته شدن ۵۷ غیرنظامی و زخمی شدن ده‌ها تن منجر شد که بیشترشان زن و کودک بودند.

در این نامه‌ها آمده است: ائتلاف آمریکا چند روز پیش اذعان کرد که حدود ۳۰۰ شهروند را از آغاز عملیاتش کشته است و این نشان دهنده سنگین بودن جنایت‌هایی است که این ائتلاف مرتکب شده است. ما نگران سکوت جامعه جهانی در قبال این جنایت‌ها هستیم به ویژه اینکه برخی کشورها و نهادها درباره مسائل انسانی دم می‌زنند اما زمانی که به غیرنظامیان سوری و جنایت‌های ائتلاف می‌رسند سکوت می‌کنند. سوریه سازمان ملل را در جریان تمامی جنایت‌های ائتلاف نمی‌گذارد؛ چراکه این جنایت‌ها بیشتر از آن است که شمرده شود و تقریبا هر روز تکرار می‌شود.

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد: علاوه بر این آمریکا به مزدورانش در گروه‌های مسلح دستور می‌دهد که مانع پیشروی ارتش سوریه در دیرالزور شوند تا نگذارند مناطق را از داعش پس بگیرد. ما تعجب می‌کنیم که سازمان ملل و تعداد زیادی از کشورها درباره انفجار اخیر در شهر دمشق سکوت اختیار کردند. ما به شدت جنایت‌های تروریست‌ها علیه غیرنظامیان و تجاوزات علیه زیرساخت‌ها و تأسیسات را محکوم می‌کنیم و مجددا خواهان انحلال فوری این ائتلاف غیرقانونی هستیم. ما از شورای امنیت می‌خواهیم به مسئولیت‌های خود درباره حفظ امنیت و صلح بین المللی و توقف جنایت‌های این ائتلاف و ملزم کردن تمامی کشورها به اجرای قطعنامه‌اهی مربوط به تروریسم عمل کند.
نظرات بینندگان