arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۲ - ۱۲ مهر ۱۳۹۶

احمدی‌نژاد با وجود فوت برادرش به دادگاه بقایی می‌رود؟

وکیل مدافع احمدی نژاد گفت: 'تصمیم قطعی برای حضور آقای احمدی نژاد در دادگاه حمیدبقایی گرفته نشده است.'
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
احمدی‌نژاد با وجود فوت برادرش به دادگاه بقایی می‌رود؟ 
وکیل مدافع احمدی نژاد گفت: 'تصمیم قطعی برای حضور آقای احمدی نژاد در دادگاه حمیدبقایی گرفته نشده است.'

سیدعادل حیدری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: 'هنوز حضور ایشان در دادگاه آقای بقایی نه مثبت است و نه منفی و با توجه به درگذشت برادر شان (داود احمدی نژاد) ، فعلا تصمیمی برای حضور در دادگاه 25 مهر گرفته نشده است.'
 
این وکیل دادگستری که وکیل مدافع حمید بقایی هم هست ، درباره نامه موکلش به قاضی پرونده مبنی بر برگزاری علنی دادگاه اظهارکرد: اصل بر علنی بودن است مگر فاضی پرونده علنی نبودن را اعلام کند و نامه آقای بقایی هم درحقیقت خواسته ای در راستای اصل 165 قانون اساسی است که اصل را بر برگزاری علنی دادگاه می داند مگر اینکه قاضی، غیرعلنی بودن آن را تشخیص دهد.
 
حمید بقایی هفته گذشته در تاریخ هفتم مهرماه در نامه ای به قاضی شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت خواستار برگزاری علنی دادگاه خود شد. او در بخشی از این نامه خطاب به قاضی حیدری نوشت: «همانطور که استحضار دارید مطابق قانون برگزاری جلسات دادگاهها بصورت علنی می باشد. اخیراً اخباری در سطح عمومی شنیده شده که حاکی از آن است که حکم محکومیت اینجانبان از هم اکنون و قبل از تشکیل دادگاه مشخص و تعیین شده است و حتی اینگونه گفته می شود که جلسات دادگاه صرفاً برای رعایت صورت ظاهری و نمایشی است. لذا جهت رد این اخبار و همچنین اثبات استقلال دادگاه و غیر سیاسی بودن پرونده لطفاً دستور فرمائید تمامی جلسات دادگاه با حضور عموم مردم بصورت کاملاً علنی برگزار شود».
 
براساس این گزارش، دادگاه جمید بقایی معاون اجرایی دولت پیشین 25 مهر در شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت برگزار می شود؛ محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه در صدو چهاردهمین نشست خبری اتهامات بقایی را تصرف غیرمجاز، اختلاس و تبانی اعلام کرده و گفته بود، حتی در بازجویی اولیه اتهام دیگر مطرح شد که ٢ میلیون یورو وجه نقد بدون ثبت و ضبط رسمی در اختیار این متهم قرار گرفته و قرار بود به فرد دیگری بدهد.
نظرات بینندگان