arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۶۴
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۳ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۰

ادعایی تازه در مورد محل اختفای قذافی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک منبع خبری در روسیه اعلام کرد بر خلاف اظهارات سیف الاسلام قذافی که گفته است پدرش در سلامت کامل و در لیبی به سر می برد، شواهد نشان می دهد معمر قذافی به زیمبابوه گریخته است.

به گزارش انتخاب؛ این منبع افزود: اطلاعات دریافتی نشان می دهد معمر قذافی با یک فروند هواپیمای نیروی هوایی زیمبابوه به این کشور گریخت و حتی برخی منابع از دیده شدن معمر قذافی در فرودگاه هراره خبر دادند .

منبع روسی افزود: فرار قذافی به زیمبابوه در شرایطی است که همسر، دو پسر و دخترش که روز دوشنبه فرزندش را به دنیا آورده است به الجزایر گریخته اند .

م زمان یکی از روزنامه های روسی با این عنوان که انقلابیون لیبی در مسیر تجزیه کشور گام برداشته اند نوشت: اهالی شهر مصراته حاضر نشدند سرلشگر البرانی اشکال را که شورای ملی انتقالی لیبی به عنوان حاکم نظامی این شهر تعیین کرد بپذیرند .

الکساندر سوتنی چینکف تحلیلگر سیاسی در روسیه اقدام اهالی مصراته را به تلاشی برای تجزیه احتمالی لیبی تعبیر کرد و هم زمان بوریس دولگف کارشناس مرکز شرق شناسی مسکو این اقدام را نشانی از شکاف در درون مخالفان رژیم قذافی در لیبی خواند.

به گزارش پایگاه خبری المختصر، هم زمان با انتشار خبرهای ضد ونقیض از مکان اختفای معمر قذافی رادیو سوا به نقل از یکی از محافظان شخصی خمیس قذافی پسر معمر قذافی اعلام کرد: معمر قذافی تا روز جمعه در طرابلس بود و در ساعت 13.30 دقیقه جمعه نیز نشستی با خمیس داشت اما پس از آن به همراه عایشه دخترش با کاروانی از خودروهای mark لندکروزر به سبها در منطقه صحرایی جنوب کشور گریخت .

این شایعات زمانی منتشر می شود که درخبرها آمده است خمیس قذافی در درگیری های جنوب لیبی و در منطقه ای میان بنی ولید و ترهونه کشته شد ضمن اینکه خبر ورود عایشه دختر قذافی به لیبی تایید شد.
نظرات بینندگان