arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۷۴۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۱۳ مهر ۱۳۹۶

فیلیپین آمریکا را "متحد شماره ۱" خواند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به دنبال درخواست رئیس‌جمهوری فیلیپین برای بهبود روابط با آمریکا، رئیس ارتش فیلیپین آمریکا را به عنوان "متحد شماره یک" ستود و از بازگشت رزمایش‌های معمول خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رودریگو دوترته، رئیس‌جمهوری فیلیپین اخیرا به ایجاد روابط "دوستانه" با ایالات متحده آمریکا متعهد شده است که می‌تواند اشاره‌ای به پایان انتقادهایی باشد که تهدید او به پایان مانورهای نظامی و فحاشی به باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا را هدف گرفته است.

ادواردو آنو، رئیس ارتش فیلیپین امروز (پنج‌شنبه) در بازگشت از هاوایی برای دیدار با آدمیرال هری هریس، رئیس فرماندهی آمریکا در اقیانوس آرام گفت، این متحدان برای افزایش مانورهای نظامی برای سال ۲۰۱۸ توافق کردند.

او به خبرنگاران در مانیل گفت: رئیس‌جمهوری فیلیپین خواستار روابط دوستانه‌تر با آمریکاست. بنابراین ما روابط نزدیکتر ایجاد و رزمایش‌های بیشتر برگزار می‌کنیم. او (دوترته) به ادامه همکاری با ایالات متحده آمریکا اشاره کرده است. آنها همچنان متحد شماره یک ما هستند. رزمایش‌های سال آتی هم روی مبارزه با تروریسم، واکنش در زمان فاجعه و حتی دفاع منطقه‌ای را شامل می‌شود.

دوترته همزمان با تلاش برای تحکیم ائتلاف کشورش با ایالات متحده آمریکا، همچنین به دنبال ایجاد مناسبات نزدیکتر با چین و روسیه است. او سال گذشته در جریان سفر به پکن "جدایی" کشورش از آمریکا را اعلام کرد. دوترته بعدا گفت که از دست اوباما بابت انتقادهایش از جنگ او علیه مواد مخدر عصبانی بوده است!

در همین حال، رئیس ارتش فیلیپین امروز تاکید کرد کشورش مناسبات دفاعی نزدیکتر با چین را ادامه خواهد داد. آنو همچنین در مراسم رونمایی از بیش از ۳۰۰۰ مسلسل و مهماتی به ارزش ۳.۲ میلیون دلار از طرف چین به ارتش فیلیپین برای استفاده در مقابله با تروریسم صحبت کرد. رئیس ارتش فیلیپین گفت: آمریکا دشمن ما نیست. چین دشمن ما نیست. اولین اصل ما دفاع از منافع کشور خودمان است.
برچسب ها: فیلیپین ، آمریکا
نظرات بینندگان