arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۷۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۵ - ۱۳ مهر ۱۳۹۶

بدبینی نسبت به سرمربی استقلال از کجا می‌آید؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کار استقلال با منصوریان خیلی زود به بن‌بست رسید. نتایج ضعیف کار را به جایی رساند که هواداران خواهان برکناری پسر محبوب سکوها شدند.

نام‌های تکراری هم دیگر چاره‌ساز نبود و موفقیت برانکو در پرسپولیس آنها را متقاعد کرد که از باشگاه خواهان انتخاب یک گزینه خارجی باشند. از فاصله بازی با ذوب‌آهن و وداع دراماتیک منصوریان تا دوشنبه که شفر وارد تهران شد، زمان کوتاهی برای پیدا کردن یک مربی خارجی است که سابقه کاری قابل قبولی داشته باشد، با بودجه استقلال بخواند و در کنار اینها حاضر شود در فضای خاص فوتبال ایران کار کند. این را هم فراموش نکنید که پیدا کردن مربی در میانه فصل کار سخت‌تری محسوب می‌شود.

مدیریت استقلال بعد از بررسی گزینه‌های مختلف سرانجام به این مربی آلمانی رسید و توانست با او برای همکاری به توافق برسد، با این حال در روزهای گذشته موج منفی غیرمنتظره‌ای علیه او در فضای مجازی و کانال‌های هواداری به‌وجود آمده. عجیب‌ترین نکته توهین‌ها و تهدیدهایی بود که شفر از آنها به مدیران باشگاه گلایه کرد و تصاویرش در سایت‌های مختلف منتشر شد.

ریشه عصبیت هواداران را بیش از همه باید در نتایج ضعیف تیم جست‌وجو کرد و آنها هنوز بابت تصمیمات قبلی مدیران باشگاه خشمگین‌اند. همچنین نباید از جریان‌هایی گذشت که عامدانه به دنبال تخریب تیم هستند تا منافع مهره‌های دیگری تامین شود. غیر از این نمی‌توان هیچ توجیهی برای این بدبینی نسبت به عملکرد شفر پیدا کرد.

مسن بودن شفر جدی‌ترین انتقاد علیه این انتخاب است، ولی مربی آلمانی 67 سال دارد که تفاوت زیادی با سن مربیان شاغل در ایران یا فوتبال جهان ندارد. کارنامه این مربی هم قابل قبول است. او سال‌ها در بوندس‌لیگا بوده و با کارلسروهه نتایج خوبی گرفته، در آفریقا (کامرون)، آمریکای مرکزی (جاماییکا) و حاشیه خلیج فارس (الاهلی و العین) کار کرده و تجربه خوبی دارد.

 گروهی انتقاد می‌کنند که استقلال باید سراغ مربی مشهورتری مثل تریم می‌رفت، ولی انتظارات باید در حد بودجه و امکانات باشد و نمی‌توان از باشگاهی که بحران مالی دارد توقع داشت مربی با دستمزد دو میلیون یورو در سال استخدام کند. از طرف دیگر کار کردن با چنین مربیانی که توقعات بالایی هم دارند، دردسرهای خودش را دارد.

در فوتبال اسم و رسم همیشه تضمینی برای موفقیت نیست. برانکو شهرت و افتخارات تریم را ندارد، ولی در پرسپولیس زمان و شرایط مناسبی داشت تا برنامه‌اش را پیاده کند و تیم خوبی بسازد. در مورد شفر هم قطعا رفتار باشگاه می‌تواند نقش زیادی در عملکرد او داشته باشد. انتخاب مربی پایان کار مدیران نیست و آنها در روزهای آینده باید تلاش کنند امکانات و آرامش لازم را برای این مربی تدارک ببینند تا بتواند تیم بحران‌زده فعلی را درمان کند و راه حل بازگشت به مسیر مطلوب را پیدا کند.

هواداران هم بهتر است به جای پیش‌داوری به مربی جدید زمان بدهند. او دانش و تجربه کافی برای موفقیت با استقلال را دارد و فرصت خوبی فراهم شده که آنها بعد از سال‌ها شاهد تیم خوبی باشند. البته هیچ تضمینی برای موفقیت یک مربی وجود ندارد و شاید پایان این تجربه جدید مطلوب باشگاه و هواداران نباشد، ولی نمی‌توان از حالا رای به ناکامی این مربی داد. تنها مسیر تحول یک تیم فوتبال، تمرین و زمان است و اگر این فرصت داده نشود، نه شفر نه هیچ مربی دیگری نمی‌تواند تیم دلخواه هواداران را بسازد.
 
آرمن ساروخانیان
 
منبع: ایلنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
یاراحمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
0
5
در حال حاضر بهترین مربی تو لیگ ایران شفر .شفر در کوتاهترین زمان تیمی ساخت که راحت قهرمان آسیا میشد و در لیگ و جام حذفی هم میتوانست هر دو جام را بگیرد که متاسفانه تیم بعد از جام جهانی از هم پاشید و دوباره سعی کرد که تیم جدیدی بسازد در صورتیکه هیچ مربی در ایران دنبال تیم ساختن نبود چرا که همه تیمها سر جاشون بودن و با گرفتن چند بازیکن تیم را میخواستن تقویت کنند حرف برانکو . چه تیمی دارم حرف شفر چه تیمی بسازم
نظرات بینندگان