arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۰۸۵
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۹ - ۱۵ مهر ۱۳۹۶

اعلام آمادگی شبه‌نظامیان روهینگیا برای صلح با دولت میانمار

شبه‌نظامیان روهینجایی اعلام کردند که آماده‌اند تا به هرگونه ابتکار عمل صلح از سوی دولت میانمار پاسخ دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبه‌نظامیان روهینجایی امروز (شنبه) اعلام کردند که آماده‌اند تا به هرگونه ابتکار عمل صلح از سوی دولت میانمار پاسخ دهند. با این حال آتش‌بس یک ماهه‌ای که این شبه‌نظامیان اعلام کرده بود تا به وسیه آن کمک‌ها به استان راخین در غرب این کشور ارائه شود به زودی پایان می‌یابد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، "ارتش رهایی بخش آراکان" که یک گروه شبه‌نظامی روهینجایی محسوب می‌شود اعلام نکرده که پس از پایان آتش‌بس در نیمه شب روز دوشنبه چه کاری می‌خواهد انجام دهد.

این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در هر صورت دولت برمه (میانمار) اگر اعلام صلح کند ارتش رهایی بخش آراکان آن را می‌پذیرد.

سخنگوی دولت میانمار تاکنون در این باره به اظهارنظر نپرداخته است.

زمانی که ارتش رهایی بخش آراکان آتش‌بس یک ماهه‌ای را که از 10 سپتامبر 2017 آغاز شد، اعلام کرد یکی از سخنگوهای دولت گفت: ما هیچ سیاستی برای مذاکره با این تروریست‌ها نداریم.

این شبه‌نظامیان در 25 اوت سال جاری میلادی با کمک صدها تن از روستاییان روهینجایی که به چوب و قمه مسلح بودند به 30 پست امنیتی و یک اردوگاه نظامی حمله کرده و ده‌ها تن را کشتند.

در واکنش به این اقدام ارتش میانمار عملیات گسترده نظامی را در سراسر استان راخین که محل سکونت روهینجایی‌ها است آغاز کرد و در نتیجه آن بیش از نیم میلیون مسلمان روهینجایی به بنگلادش گریختند.

ارتش رهایی بخش آراکان دولت میانمار را به قتل،‌ آتش زدن روستاها و تجاوز به عنوان ابزاری برای خالی کردن روستاهای راخین از مسلمانان روهینجایی متهم کرده است.

این گروه شبه‌نظامی دولت میانمار را به دلیل مسدود کردن راه‌های انتقال کمک‌های بشردوستانه به راخین محکوم کرده و گفته است: تمایل دارد برای ارسال این کمک‌ها با سازمان‌های بین‌المللی درباره آتش‌بس در منطقه گفت‌وگو کند.
نظرات بینندگان