arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۱۲۱
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۱ - ۱۵ مهر ۱۳۹۶

جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی در تهران: روزی 50 هزار تومان

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: خودروهای فرسوده و فاقد برگه معاینه فنی در صورت تردد در سطح شهر تهران، روزانه 50 هزارتومان جریمه می شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: خودروهای فرسوده و فاقد برگه معاینه فنی در صورت تردد در سطح شهر تهران، روزانه 50 هزارتومان جریمه می شوند.

سردار محمدرضا مهماندار روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: داشتن برگه معاینه فنی برای خودروهای درحال تردد شهر تهران ضروری است و برهمین اساس پلیس راهور ملزم به اعمال قانون در خصوص خودروهای فرسوده و فاقد معاینه فنی است.
 
وی با اشاره به آغاز فصل پاییز و بروز پدیده وارونگی هوا در شهر تهران اظهار کرد: در این راستا ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ مکلف به برخورد قاطع برای اعمال قانون و جریمه خودروهای فرسوده و فاقد معاینه فنی در سطح معابر شهر هستند.
 
وی با بیان اینکه در 6 ماهه نخست امسال حدود 2 میلیون برگه جریمه برای خودروهای فاقد معاینه فنی در شهر تهران صادر شده تصریح کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده به منظور روان سازی ترافیک و پیشگیری از افزایش میزان آلودگی شهر تهران، پلیس راهور ملزم به اعمال قانون نسبت به خودروهای فرسوده و فاقد معاینه فنی است.
 
سردار مهماندار تاکید کرد: درهمین ارتباط آمار اعمال قانون و برخورد پلیس راهور با خودروهای فاقد معاینه فنی شهر تهران در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 3 برابر افزایش یافته است.
 
به گفته رئیس پلیس راهور پایتخت، خودروهای فرسوده و فاقد معاینه فنی در صورت تردد در سطح شهر تهران روزانه 50 هزار تومان جریمه خواهند شد.
 
وی اظهار کرد: اعمال قانون نسبت به خودروهای فرسوده و فاقد معاینه فنی به 2 شیوه شامل ثبت تخلف توسط دوربین های هوشمند و همچنین صدور برگه جریمه توسط مأموران پلیس راهور انجام می شود.
 
سردار مهماندار همچنین در خصوص خودروهای دودزا نیز گفت: تردد وسائط نقلیه دودزا توسط دوربین های سطح شهر و ماموران پلیس راهور رصد و پلاک اعزام به تعمیرگاه دریافت می کنند.
 
به گفته وی، این قبیل خودروها تا زمان رفع مشکل و دریافت معاینه فنی مجاز به تردد در سطح شهر نیستند.
 
رییس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص شرایط ترافیک مهرماه پایتخت نیز گفت: تدابیر اتخاذ شده موجب به کاهش 23 درصدی بار ترافیک صبحگاهی شهر تهران در مقایسه با مهرماه سال گذشته شده است.
برچسب ها: جریمه ، معاینه فنی
نظرات بینندگان