arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۵ - ۱۶ مهر ۱۳۹۶

ارتش سوریه داعش را در شهر المیادین محاصره کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیروهای ارتش سوریه کنترل مناطق جدیدی در شرق رود فرات را در دست گرفته و بعد از آزادی جاده بین دیرالزور و السخنه، تروریست‌های داعش در شهر المیادین را به طور کامل محاصره کردند.

به گزارش انتخاب به نقل از شبکه خبری المنار، منابع نظامی سوری اعلام کردند که نیروهای ارتش سوریه با همکاری نیروهای هم‌پیمان از چندین محور در شهر دیرالزور و حومه آن پیشروی کردند و کنترل شهرک مراط الفوقا را در شرق رود فرات در دست گرفتند.

ارتش سوریه در ادامه پیشروی خود بعد از آزادی مسیر بین دیرالزور و السخنه توانست شهر المیادین را به طور کامل محاصره کند. با پیشروی ارتش سوریه تروریست‌های داعش از محله‌های شهر دیرالزور فرار کردند.

نیروهای ارتش سوریه کنترل قلعه باستانی الرحبه، روستای حطله، مزارع الشبلی، و صومعه‌هایی در جنوب غرب دیرالزور را در دست گرفتند و تعداد زیادی از تروریست‌ها از جمله ده‌ها عامل انتحاری را از پای درآورده و سه خودروی بمب‌گذاری شده را منهدم کردند.

ارتش سوریه در حال پیشروی به سمت بقیه محله‌های شهر المیادین و خنثی سازی مین و بمب‌های کار گذاشته شده است.

از سوی دیگر، فعالان سوری مخالف اعلام کردند که درگیری‌های شدیدی بین نیروهای دموکراتیک سوریه و داعش در محورهای واقع در شرق رود فرات در حومه شمالی و شرقی دیرالزور رخ داد.

نیروهای دموکراتیک سوریه طی عملیات "توفان جزیره" که با حمایت آمریکا آن را آغاز کرده‌اند اخیرا توانستند کنترل شهرک الصور در مسیر بین دیرالزور و حومه حسکه را در دست بگیرند.

این نیروها اخیرا عملیات خود را برای آزادی بقیه مناطق جزیره و شرق رود فرات و مناطق شرقی دیرالزور از دست داعش آغاز کردند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان