arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۲ - ۱۶ مهر ۱۳۹۶

کورکر: کاخ‌سفید به آسایشگاه سالمندان تبدیل شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سناتور کورکر در پیامی در توئیتر کاخ سفید را به آسایشگاه سالمندان تشبیه کرد این در حالی است که ترامپ نیز طی پیام‌هایی در توئیتر به‌شدت به این سناتور جمهوری‌خواه حمله کرد.

به گزارش تسنیم، خبرگزاری رویترز گزارش داد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه در پیامی توییتری از سناتور باب کورکر که زمانی از متحدانش بود بر سر موافقتنامه هسته‌ای ایران انتقاد کرد و نوشت کورکر به‌دنبال سمت وزارت امور خارجه بود.

کورکر که ماه گذشته بازنشستگی خود را از سنا در پایان دوره کنونی اعلام کرد در پاسخ به این توییت ترامپ، در پیامی توییتری در صفحه شخصی خود به رئیس جمهور آمریکا طعنه زد.

ترامپ پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر سال گذشته، این سناتور ایالت تنسی را برای سمت وزارت امور خارجه در نظر گرفته بود. کورکر که رئیس کمیته روابط خارجی سنا است طی چند ماه اخیر به‌شدت از ترامپ انتقاد کرده است. نحوه برخورد رئیس جمهور آمریکا با تظاهرات ماه آگوست نژادپرستان سفیدپوست در شارلوتزویل در ایالت ویرجینیا از مسائلی است که کورکر بر سر آن به‌شدت از ترامپ انتقاد کرده است.

ترامپ در پیام توییتری خود نوشت: «سناتور باب کورکر به من التماس کرد او را برای انتخاب دوباره در تنسی تأیید کنم. من گفتم "نه" و او نیز انصراف داد و گفت بدون تأیید من نمی‌تواند پیروز شود. او همچنین می‌خواست وزیر امور خارجه شود. من گفتم "نه، متشکرم". او همچنین تا حد زیادی مسئول موافقتنامه افتضاح ایران است، از این رو به هیچ وجه غیرمنتظره نیست که کورکر صدای مخالف سر دهد و در برابر برنامه‌های مهم ما مانع‌تراشی کند».

کورکر که کنار رفتن وی ضربه‌ای به حزب جمهوری‌خواه است امروز در صفحه توییتر خود نوشت: «مایه شرمساری است که کاخ سفید به آسایشگاه سالمندان تبدیل شده است».

ترامپ مدتهاست از موافقتنامه هسته‌ای سال 2015 ایران که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا بین ایران و قدرت‌های جهان (آمریکا، روسیه، فرانسه، چین، انگلیس و آلمان) امضا شد، انتقاد می‌کند.

نظرات بینندگان