arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۵۴۶
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۱ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶

سرپرست وزارت علوم: زمان انتخاب وزیر علوم دور نخواهد بود/ رییس‌جمهور در حال جمع‌بندی نهایی است

سرپرست وزارت علوم با تاکید بر اینکه زمان انتخاب وزیر علوم خیلی دور نخواهد بود، گفت: در حال حاضر رییس جمهور مشغول جمع بندی نهایی برای معرفی فرد مورد نظر به عنوان وزیر علوم به مجلس شورای اسلامی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سرپرست وزارت علوم: زمان انتخاب وزیر علوم دور نخواهد بود/ رییس‌جمهور در حال جمع‌بندی نهایی است
سرپرست وزارت علوم با تاکید بر اینکه زمان انتخاب وزیر علوم خیلی دور نخواهد بود، گفت: در حال حاضر رییس جمهور مشغول جمع بندی نهایی برای معرفی فرد مورد نظر به عنوان وزیر علوم به مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش ایسنا، دکتر ضیا هاشمی در حاشیه مراسم بیست و پنجمین  سالگرد تاسیس دانشگاه  علمی کاربردی که امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاره به آخرین اخبار در خصوص معرفی وزیر علوم به مجلس شورای اسلامی گفت: نهاد ریاست جمهوری باید این موضوع را اعلام کند در حال حاضر رییس جمهور آخرین تعاملات خود را در مورد انتخاب وزیر انجام می‌دهد و در حال جمع بندی نهایی برای معرفی فرد مورد نظر به مجلس است.

وی در ادامه تصریح کرد: زمان معرفی وزیر علوم زمانی دوری نخواهد بود و هم اکنون در حال جمع بندی‌های نهایی در خصوص این بحث هستند.

وی همچنین ارتقای کیفیت را مهمترین هدف آموزش عالی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر از نظر کمیت مشکلی در آموزش عالی وجود ندارد و دو اصل ماموریت گرایی و ارتقاء کیفیت به عنوان راهبرد اساسی وزارت علوم مد نظر قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر دو اصل راهبردی فوق درباره  آموزش‌های مهارتی و همچنین دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه ای مد نظر قرار گرفته است. ضمن اینکه در دانشگاه‌های مختلف نیز این موضوع پیگیری می‌شود.

حواشی مخرب پیرامون دانشگاه‌ها باید کنترل شود

سرپرست وزارت علوم با تاکید بر اینکه حواشی مخرب پیرامون دانشگاه‌ها باید کنترل شود گفت: در شرایط فعلی جامعه پیش از هر چیزی نیازمند همدلی مشترک هستیم دانشگاهها باید از ظرفیت یکدیگر برای رساندن جامعه در مسیر توسعه تلاش کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر ضیا هاشمی همچنین در مراسم بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه علمی کاربردی که امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد تاکید کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در زمینه تقویت نیروهای مهارتی نقش محوری دارد و این دانشگاه باید با تربیت این نیروهای یکی از نمادهای اقتصاد مقاومتی کشور به شمار برود.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر چه دانشگاه علمی کاربردی همانند دانشگاه‌های دیگر نقاط قوت و ضعفی دارد و ما نیز شاهد رشد کمی ، کیفی ، تنوع رشته ها و پذیرش دانشجو بوده‌ایم اما امروزه این دانشگاه با در اختیار داشتن 850 واحد آموزشی حدود 600 هزار دانشجو در 31 استان کشور باید در راستای کیفی گرایی و مهارت محوری حرکت کند.

سرپرست وزارت علوم خاطرنشان کرد: ما امروزه تحت هیچ شرایطی نمی‌توانیم کیفی گرایی را قربانی کمی گرایی در دانشگاه‌ها کنیم . دانشگاه جامع علمی کاربردی بر اساس اساسنامه و ماموریت خود باید دانشگاهی علمی و همچنین کاربردی باشد چرا که اگر واحدها در این دو بعد شرایط و استاندارد لازم را نداشته باشند باید حذف شوند.

دکتر هاشمی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی بر اساس ماموریت گرایی در تمامی سازمان‌ها و نهادها و حتی دانشگاه های کشور گفت: توقع ما این  اصل مهم در دانشگاه جامع علمی کاربردی رعایت و این دانشگاه در جهت صیانت از ماموریت‌های خودش حرکت کند. در این صورت وزارت علوم  نیز تمامی حمایت خود را از این دانشگاه به عمل می آورد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه مدیریت بدون شجاعت  میسر نخواهد بو گفت:" امروزه ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند اکسیر شجاعت هستیم مدیر باید با شهامت جسارت و شجاعت تصمیم بگیرد واگر سازمانی از مسیر و ماموریت خود خارج بشود در مدار اصلی بازگرداند.

به گفته وی، مدیر و رییس دانشگاه جامع علمی کاربردیباید بتواند با کمک ظرفیت انسانی،‌مالی و پراکندگی‌هایی که در این دانشگاه وجود دارد دانشگاه را در مسیر اصلی ماموریت خود و همچنین پیشگام بودن در اقتصاد مقامتی هدایت کند.

سرپرست وزارت علوم تاکید کرد: کشور ما امروزه پیش از هر چیزی به مهارت و آموزش نیاز دارد . ما از نظر رشد علمی تعداد مقالات در رتبه‌های جهانی وضعیت خوبی داریم اما در زمینه مهارت نیازمند کار و فعالیت هستیم.دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌تواند دراین زمینه نقش آفرینی کند اگر چه ماموریت این دانشگاه فقط به ارتباط با صنعت خلاصه نمی‌شود و باید در سایر زمینه‌ها هم  فعال عمل کند.

دکتر هاشمی با تاکید بر اینکه حواشی مخرب پیرامون دانشگاه‌ها باید کنترل شود گفت: در شرایط فعلی باید اولویت ‌ها را بدانیم و در وضعیت تاریخی، جغرافیایی و اقتصادی فعالی با همدلی مشترک رسالت های خود را انجام دهیم و باید از همه ظرفیت‌های دانشگاه‌ها استفاده کنیم و در راستای توسعه جامعه گام برداریم.
برچسب ها: وزیر علوم ، ضیا هاشمی
نظرات بینندگان