arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۶۰۱
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۴ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶

فیلیپین بخاطر "اشتباه وحشتناکش" از چین عذرخواهی کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فیلیپین امروز (دوشنبه) از چین بخاطر خطای "وحشتناک ولی سهوی" نمایش لوگوی وزارت دفاع تایوان نه چین در مراسم تحویل گرفتن ۳۰۰۰ قبضه تفنگ از پکن عذرخواهی کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع ملی فیلیپین به چین این تضمین را داد که به همراه نیروهای مسلحش همچنان به "سیاست چین واحد" پایبند است.

این لغزش سیاسی آنقدرها به چشم نیامد اما تصاویر منتشر شده از لوگوی وزارت دفاع تایوان به جای چین در رسانه‌های اجتماعی به قدر کافی منتشر شد.

وزارت دفاع ملی فیلیپین در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما عذرخواهی رسمی را به دولت چین و مردم جمهوری خلق چین ابلاغ کردیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: این مایه امیدواری ماست که این خطای سهوی و غیرقابل پیش بینی بر روابط دوستانه و همکاری ما که از سال گذشته میلادی گرمتر شده است، اثری نگذارد.

وزارت دفاع ملی فیلیپین در ادامه بیانیه خود آورده است: دولت چین ۳۰۰۰ قبضه تفنگ به ارزش ۳.۳ میلیون دلار به ما اعطا کرده و این نشانه روابط خوب و دوستانه میان دو کشور است.

رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین گفته که اولویتش احیای روابط و ارتقای همکاری تجاری با چین است و تاریخچه عدم اعتماد میان دو کشور بر سر مناقشه دریای چین جنوبی را کنار گذاشته است.

دوترته بخاطر حفظ صلح در منطقه مورد ستایش است اگرچه منتقدانش می گویند موضع وی در باره چین شکست می خورد.

مانیل با وجود تبعیت از سیاست چین واحد، روابط خوبی با تایپه دارد و دفتر فرهنگی و اقتصادی فیلیپین در تایوان یک سفارت دوفاکتو محسوب می شود.

چین، تایوان را یکی از استان‌های شورشی خود می‌داند و گفته که اگر لازم باشد از زور برای بازگرداندن آن زیر لوای دولت مرکزی در پکن اجتناب نمی‌کند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: فیلیپین ، چین ، تایوان
نظرات بینندگان