arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۶۴۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۷ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶

نماینده عراقی: از تهران و آنکارا می‌خواهیم در موضوع کردستان دخالت نظامی نکنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از نمایندگان ائتلاف دولت قانون عراق با اشاره به تحولات اخیر در منطقه کردستان عراق و تمایل این منطقه به جدایی از این کشور مدعی شد که از ایران و ترکیه درخواست خواهد شد تا وارد گزینه نظامی نشوند.

به گزارش ایسنا، جاسم محمد جعفر، نماینده ائتلاف دولت قانون عراق روز دوشنبه در گفت‌وگو با الغدپرس مدعی شد، در نشست سه جانبه‌ای که قرار است پیرامون موضوع جدایی اقلیم کردستان از عراق در بغداد برگزار شود، کشور عراق از ایران و ترکیه در خواست عدم دخالت نظامی و اکتفا به فشار اقتصادی خواهد کرد و ایران و ترکیه این درخواست را خواهند پذیرفت.

محمد جعفر که از نزدیکان حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق به شمار می‌رود گفت: قرار بود که حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق به نشست اردوغان و روحانی در تهران ملحق شود، اما در آن دیدار حضور نیافت و از آنها خواست که نشست در بغداد برگزار شود، زیرا این مساله مربوط به عراق است.

وی افزود: توافق شد که نشست سه جانبه در بغداد برگزار شود و این نشست به زودی و تقریبا تا یک ماه دیگر برگزار خواهد شد.

نماینده ائتلاف دولت قانون عراق گفت: در این نشست در مورد ساز و کارهای تعامل با منطقه کردستان عراق و تاثیرات آن بر کشورهای منطقه و همچنین درخواست‌های عراق از ایران و ترکیه در مقابل عدم ایجاد حکومت کردی بحث و گفت‌وگو خواهد شد.
نظرات بینندگان