arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۶۸۳
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶

اردوغان: تعلیق صدور روادید آمریکا ناراحت‌کننده بود/ دستور دادم اقدام متقابل کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس‌جمهور ترکیه به رغم داشتن ارتباطات تنگاتنگ نظامی و اقتصادی با آمریکا، می‌گوید که شخصاً دستور اقدام متقابل در برابر امتناع آمریکایی‌ها از صدور ویزای غیرمهاجرتی را داده است.
به گزارش فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه یک روز پس از تعلیق صدور روادید غیرمهاجرتی آمریکا در کشورش، این اقدام آمریکایی‌ها را «ناراحت‌کننده» خواند.

دولت ترکیه البته امروز در واکنش به این کار، صدور ویزای ترکیه برای آمریکایی‌ها را هم به حالت تعلیق درآورد؛ البته ترکیه صدور همه انواع روادید را برای آمریکایی‌ها به حالت تعلیق درآورده است. (بیشتر بخوانید)

اردوغان که برای دیدار با همتای اوکراینی خود به کی‌یف رفته، در یک کنفرانس خبری مشترک در این خصوص گفت: «این تصمیم (آمریکایی‌ها) ناراحت‌کننده است. این حقیقت که سفیر (آمریکا) چنین تصمیمی گرفت و آن را اجرایی کرد، ناراحت‌کننده است.»

دعوای آمریکا و ترکیه بر سر یکی از کارکنان محلی کنسولگری آمریکا در ترکیه است که آنکارا وی را به تلاش برای سرنگونی دولت متهم کرده است ولی آمریکایی‌ها این ادعا را «بی‌ارزش» می‌دانند.

اردوغان به تلافی شدن اقدام آمریکایی‌ها طی چند ساعت هم اشاره کرد و گفت که پس از باخبر شدن از این اقدام آمریکایی‌ها، به مسئولان وزارت خارجه گفته که باید پاسخی مناسب «بر اساس اصل اقدام متقابل» داده شود.
نظرات بینندگان