arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۹۲۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۹ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶

سن امید به زندگی در کشور به 76 سال رسید

در سال های اخیر با کاهش میزان مرگ و میرهای ناشی از بیماری های واگیر، سن امید به زندگی در کشور به 76 سال افزایش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سن امید به زندگی در کشور به 76 سال رسید 
رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در سال های اخیر با کاهش میزان مرگ و میرهای ناشی از بیماری های واگیر، سن امید به زندگی در کشور به 76 سال افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا ، دکتر علی اکبری ساری روز چهارشنبه در همایش کنترل بیماری های واگیر که با حضور کارشناسان مرتبط از سراسر کشور در شهرستان مشگین شهر برگزار شد، افزود: این در حالی است که متاسفانه بیماری های نوپدید و بازپدید در کشور بروز کرده که مقابله با این قبیل بیماری ها نیز در اولویت طرح تحول نظام سلامت می باشد.
 
وی به افزایش بیماری های قلبی ، تنفسی و انواع سرطان ها اشاره کرد و خواستار فرهنگ سازی جهت آگاهی مردم از نحوه تغذیه و اهمیت ورزشهای همگانی شد.
 
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در سال های اخیر بیماری کالازار یا همان لیشمانیوز احشایی در سایه اقدامات انجام شده و تلاش شبانه روزی ایستگاه تحقیقاتی دانشکده بهداشت در مشگین شهر و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان تقریبا کنترل و مهار شده است.
 
وی اظهار کرد: شهرستان مشگین شهر در استان اردبیل کانون اصلی این بیماری در خاور میانه می باشد.
 
او افزود: ‌این بیماری که در زبان محلی به 'دالاغ' مشهور است از حیواناتی همچون سگ ، روباه و گرگ بوسیله پشه خاکی به افراد خردسال منتقل می شود.
 
وی گفت: هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی تهران با راه اندازی سه ایستگاه تحقیقاتی در شهرهای بندر عباس ، کازرون و مشگین شهر در زمینه بیماری مالاریا ، کالازار جلدی و کالازار احشایی تحقیق ، مطالعه و بررسی می کند.
 
به گفته او ، خوشیختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات شایسته ای در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته طوری که هم اکنون بیماری فلج اطفال در کشور ریشه کن شده و بیماری های دیگری نیز همچون مالاریا و کالازار احشایی و جلدی و بیماری های انگلی تا حد قابل قبول کنترل شده است.
نظرات بینندگان