arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۹۴۹
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶

انگلیس: سلاح‌های فروخته شده به عربستان را زیرنظر داریم

در پی موج شدید انتقادها از انگلیس به خاطر فروش سلاح به عربستان، نماینده این کشور در شورای امنیت مدعی شد لندن به دقت نحوه استفاده از سلاح‌های فروخته شده به عربستان را پیگیری می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
انگلیس: سلاح‌های فروخته شده به عربستان را زیرنظر داریم 
در پی موج شدید انتقادها از انگلیس به خاطر فروش سلاح به عربستان، نماینده این کشور در شورای امنیت مدعی شد لندن به دقت نحوه استفاده از سلاح‌های فروخته شده به عربستان را پیگیری می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، متیو ریکرافت، نماینده انگلیس در شورای امنیت در سخنانی در پی انتشار گزارش اخیر سازمان ملل درباره کشتار کودکان یمنی در حملات جنگنده‌های ائتلاف سعودی مدعی شد که کشورش با دقت استفاده از سلاح‌های فروخته شده به عربستان که در یمن مورد استفاده قرار می‌گیرد را زیر نظر دارد.

وی در پاسخ به سوال‌های خبرنگاران افزود: انگلیس قوانین قاطعی برای تضمین نهایی استفاده مناسب از هرگونه تسلیحات فروخته شده دارد. لذا ما نحوه استفاده از سلاح‌های فروخته شده به عربستان را هم زیر نظر داریم.

نماینده انگلیس در شورای امنیت اظهار داشت: لندن معتقد است گزارش مربوط به کودکان در مناطق درگیر، تمایل انگلیس برای پایان درگیری‌ها در یمن را بیشتر می‌کند و انگلیس با هر آنچه در توان دارد، سازمان ملل را ترغیب می‌کند تا به این اقدام ادامه دهد.

پیشتر جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس به دنبال وقوع جنگ در یمن، از دولت خواسته بود فروش سلاح را به عربستان متوقف کند.

وی گفت: زمان آن رسیده است که پیرامون صدور سلاح انگلیس به کشورهایی که حقوق بشر را پایمال می‌کنند اقداماتی صورت گیرد.

رهبر حزب کارگر انگلیس افزود: این سلاح‌های فروخته شده انگلیس به عربستان در یمن استفاده می‌شوند و همزمان با آن وزارت توسعه بین‌المللی این کشور کمک‌هایی را به یمن ارسال می‌کند.

دادگاه عالی لندن در ژوئیه گذشته نیز دادخواست فعالان مبنی بر توقف فروش سلاح‌های تولید انگلیس به عربستان را رد کرد. این دادخواست علیه عربستان تنظیم شده بود با این دلیل که سلاح‌های فروخته شده به عربستان در راستای نقض قوانین بین‌المللی انسانی در یمن به کار می‌رود.

انگلیس در ماه‌های اخیر شاهد کمپینی برای توقف فروش سلاح به عربستان است. در این کمپین خواسته شده صدور مجوزهای فروش بمب‌های ساخت انگلیس، جنگنده‌ها و مهمات دیگری که ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان در یمن استفاده می‌کند، ممنوع شود.

گزارش‌های سازمان ملل حاکی از این است که هزاران تن در نتیجه جنگ در یمن کشته شده‌اند که بیشترین آنها در بمباران ائتلاف تحت رهبری عربستان جان خود را از دست داده‌اند. همچنین زیرساخت‌های حیاتی از جمله مدارس و بیمارستان‌ها تخریب شده است.
برچسب ها: عربستان ، سلاح
نظرات بینندگان