arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۶ - ۲۱ مهر ۱۳۹۶

هشدار امام جمعه اصفهان به همه مسؤولان: اروپا و آمریکا فرقی ندارند؛ دلخوش به حمایت اروپا نباشید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه اصفهان گفت: خدعه شیطان یکباره نیست بلکه پله پله گناه ما را زیاد می‌کند و همین باعث عذاب نرم خداوند و قفل شدن قلب ما و از بین رفتن بصیرت می‌شود.

به گزارش انتخاب، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: عذاب نرم یکی از انواع عذاب است که خداوند برای فراموشکاران در نظر گرفته و دلیل این عذاب، خود انسان ها هستند.

هشدار امام جمعه اصفهان به همه مسؤولان: اروپا و آمریکا فرقی ندارند؛ دلخوش به حمایت اروپا نباشید

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان راه رهایی از این عذاب را توبه و تقوای الهی دانست و بیان داشت: بنا بر آیات قرآن، اگر تقوا پیشه کنیم خدا نوری در قلب انسان قرار می‌دهد که تمیز دهنده حق از باطل است؛ در همین مساله برجام، بصیرت رهبر انقلاب زمانی مشخص شد که از همان ابتدا، غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را گوشزد کردند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر برخی سیاسیون پس از اقدامات و بدعهدی آمریکا، دلخوش به حمایت اروپا هستند اما این خیال باطل است و بی‌تقوایی باعث می‌شود برخی این حقایق را نبینند.

وی تصریح کرد: همین بی‌تقوایی باعث بروز مشکلات اجتماعی شده که طلاق یکی از این موارد است؛ بی‌تقوایی باعث زدن حرف های ناروا و کتمان حقیقت می‌شود و می‌بینیم در فضای مجازی چگونه دروغ و تهمت به رئیس قوه قضائیه بستند و این‌ها نشان از بی‌تقوایی دارد.

امام جمعه اصفهان در رابطه با اقدامات اخیر آمریکا نیز بیان داشت: خیال باطل نداشته باشیم که اروپایی‌ها آمریکا را رها کنند و از ما حمایت کنند؛ رفتارهای ترامپ نیز با برنامه همه جبهه کفر است و نباید فرقی بین آن‌ها بگذاریم و به نظر می‌رسد این فشارها برای امتیاز گرفتن بیشتر در حال حاضر است.

وی اضافه کرد: قرآن هزار و ۴۰۰ سال قبل گفته که هرگز یهود و نصارا از شما راضی نمی‌شوند مگر اینکه از فکر آن‌ها تبعیت کنید؛ به همه مسؤولان هشدار می‌دهیم که اروپا و آمریکا فرقی ندارند و دلشان با یکدیگر است و از راه خود کوتاه نمی‌آیند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در پایان گفت: همه نیروهای مسلح از سپاه حمایت کردند البته همه نیروهای مسلح نور چشم ما هستند و بر سر این موضوعات مذاکره نمی‌کنیم؛ این تهدیدها هم برای ما درس است و خطری ایجاد نمی‌کند.
نظرات بینندگان