arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۵۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۳ - ۲۲ مهر ۱۳۹۶

سعد حریری: استراتژی جدید آمریکا درباره ایران به ما مربوط نمی‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست وزیر لبنان گفت: موضع آمریکا در رابطه با ایران واضح و آشکار است و این امر به ما مربوط نمی شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، سعد حریری، نخست وزیر لبنان، در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران با اشاره به اینکه باید از ثبات و موافقت حفاظت کرد، گفت: استراتژی جدید آمریکا میان آمریکا و ایران است و به لبنان مربوط نمی‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای ایجاد ثبات کشورها باید به توافق برسند، گفت: موضع آمریکا در قبال ایران واضح و آشکار است و این امر به ما مربوط نمی‌شود، ما باید منتظر بمانیم و ببینیم که در روزهای آینده چه چیزی به دست خواهد آمد.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اظهارات اخیرش در کاخ سفید با طرح ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، برجام و سپاه گفت که اقدامات خصمانه ایران تا امروز ادامه دارد و ایران از حامیان اصلی تروریسم در دنیا است.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در واکنش به اظهارات ترامپ ضمن دعوت از وی به خواندن تاریخ، جغرافیا و ادب و اخلاق گفت: آمریکا صدها هزار نفر را در مناطق مختلف جهان از ویتنام گرفته تا آمریکای لاتین و کشورهای دیگر با بمب‌ها مورد کشتار قرار داده است. کسی که ادعا می کند می خواهد در برابر سلاح هسته‌ای ایستادگی کند، تنها کشوری در تاریخ جهان است که نه تنها یک بار بلکه دو بار از سلاح هسته‌ای علیه یک ملت استفاده کرده و امروز نیز کشور دیگری را در همان منطقه به استفاده از سلاح هسته‌ای تهدید می کند.
نظرات بینندگان