arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۷ - ۲۳ مهر ۱۳۹۶

تصاویر : دیوانه شدن معلم روهینگیایی از جنایت هولناک نیروهای ارتش میانمار

ظلم و ستم نیروهای ارتش میانمار منجر به دیوانه شدن یک مسلمان روهینگیایی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 یک مرد ۵۵ ساله روهینگیایی در اردوگاه آوارگان بنگلادش با زنجیری که به دستانش بسته شده حضور دارد.

 به گزارش «انتخاب»؛ علی حسین پناهجویی که به همراه خواهرش خاتون از ایالت راخین میانمار فرار کرده و خود را به اردوگاه آوارگان بنگلادش رسانده پس از این که همسر و فرزندانش به دست نیروهای ارتش میانمار کشته شدند دیوانه شده است.

 این مرد که یک معلم در مدرسه‌ای در استان راخین بوده پس از اینکه نیروهای ارتش میانمار سه پسر و همسرش را سر بریدند از نظر روانی ناپایدار شده است.

 خواهرش خاتون همواره با یک زنجیر و قفلی که به دستانش بسته همراه اوست چرا که ممکن است او سرگردان و گم شده و یا به خود و دیگران آسیب برساند.

ارتش میانمار به پاکسازی قومی در ایالت راخین متهم است. بیش از پانصد هزار نفر از گروه اقلیت مسلمان روهینگیا از این ایالت به کشور همسایه بنگلادش فرار کرده‌اند.

واکنش نظامی ماه گذشته (۲۵ آگوست) میانمار به حمله شبه نظامیان موسوم به ارتش رستگاری ارکان روهینگیا(ARSA) به چندین ایستگاه پلیس در ایالت راخین سبب شده که بیش از ۵۰۰ هزار مسلمان روهینگیا از میانمار به بنگلادش فرار کنند.

مسلمانان روهینگیا در سال ۲۰۱۲ و همچنین در اکتبر سال گذشته هدف حملات گسترده بوداییان قرار گرفتند که بر اثر این حملات صدها نفر کشته و بیش از یکصد هزار نفر نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.

دولت میانمار حقوق شهروندی مسلمانان روهینگیا را به رسمیت نمی‌شناسد و تاکنون در مقابل خشونت‌های گسترده‌ای که علیه این اقلیت نژادی انجام شده، اقدام خاصی انجام نداده است.

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

 تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

نظرات بینندگان