arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۹ - ۳۰ مهر ۱۳۹۶

ولایت هرات: نیازمند تجربیات ایران هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ولایت هرات: نیازمند تجربیات ایران هستیم

مونسه حسن زاده معاون اجتماعی ولایت هرات از حسن نظر مسولان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران سپاسگزاری نموده و گفت : خدمات جمهوری اسلامی ایران برما پوشیده نیست و ما بابت خدمات برای مهاجرین دردهه های گذشته سپاسگزاریم و بویژه از کمک های جمهوری اسلامی ایران برای روشندلان قدردانی میکنیم .

خانم حسن زاده اضافه کرد که : جمهوری اسلامی ایران جهت ایجاد ثبات در افغانستان تلاش های زیادی نموده و همچنان با ارائه خدمات نحصیلی به مهاجرین باعث رشد و پیشرفت جوانان مهاجر ما شده است که جای قدردانی دارد .

همچنین خانم حسن زاده با اشاره به نقش فعال خانم ها در ادارات دولتی گفت: حضور خانم ها در ادارات باعث تسهیل روند خدمت رسانی به مردم شده و نقش خانم ها در اجتماع مورد تایید اسلام نیز می باشد .

وی افزود : ما خواستار همکاری بین جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری اسلامی ایران هستیم زیرا مشترکات زیادی داریم و ما خواهان بهره برداری از تجربیات خوب جمهوری اسلامی ایران هستیم و تلاش خواهیم کرد تا این پیوند ها را نهادینه سازیم .

در ادامه محمود افخمی رشیدی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات انتصاب خانم مونسه حسن زاده را به عنوان اولین معاون والی زن در کشور تبریک گفته و اظهار داشت : حضور شما در این پست حکایت از رشد و توسعه خانم ها دارد .
او اضافه کرد : خانم ها به عنوان نیمی از جامعه این حق را دارند تا در پست های بالای مدیریتی حضور داشته باشند .

آقای افخمی گفت : جمهوری اسلامی ایران همواره در چهار دهه گذشته در کنار مردم افغانستان در هر شرایطی حضور داشته که تاریخ گواه خوبی بر این ادعاست .

وی اضافه کرد که : جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا در تمامی حوزه ها و بخش ها در کنار مردم افغانستان باشد و مجدد اعلام میکنیم که آماده ایم تا تجربیات چهل ساله مان را در بخش ها پزشکی , آموزشی , ورزشی , انتظامی و غیره را در خدمت مردم افغانستان و بویژه بانوان قرار دهیم .

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران دراین نشست حادثه های تروریستی مسجد امام زمان کابل و مسجد خواجگان ولسوالی دولینه ولایت غور را تسلیت عرض کرد و گفت : خداوند در قران کریم مساجد را خانه های امن اطلاق کرده و جای عبادت است اما دشمنان دین با انتحار و انفجار و شهید ساختن نمازگزاران ثابت ساختند که در پی تفرقه اندازی در بین امت اسلامی هستند . اوبا درود و صلوات به روح شهدای دو مسجد کابل و غور از خداوند برای شهدا درجات متعالی و به خانواده های شان صبر استدعا نمود.

او افزود : جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته دستاورد های زیادی درقسمت بانوان داشته وما آماده ایم تا این تجربیات را به خانم های این طرف مرز منتقل کنیم , خانم ها با حفظ حجاب اسلامی دوشادوش برادران شان به مردم خدمت کنند .

او با اشاره به فعالیت های مرکز فنی حرفه ای جمهوری اسلامی ایران زیر نظر کمیته امداد امام خمینی افزود : ما تلاش میکنیم تا از هر راه ممکن اشتغال زایی کنیم .

نظرات بینندگان