arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۱ - ۳۰ مهر ۱۳۹۶

آتش‌سوزی در 13.6 هکتار از اراضی حفاظت‌شده همدان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون محیط زیست طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان از کاهش 94 درصدی آتش‌سوزی مناطق حفاظت‌شده استان خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال 13.6 هکتار از اراضی حفاظت‌شده استان همدان طعمه حریق شد.

مهدی صفی‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وقوع 4 مورد آتش‌سوزی در مناطق حفاظت‌شده استان، اظهار کرد: این تعداد آتش‌سوزی در سطحی معادل 13.6 هکتار رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 94 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه عمل که در راستای پیشگیری از حریق در مناطق حفاظت‌شده بوده، باعث کاهش آتش‌سوزی در این مناطق شده است، تصریح کرد: با وجود اینکه امسال شرایط بارندگی و گیاهان مرتعی خوب بود اما خوشبختانه هر گونه آتش‌سوزی در لحظات اولیه اطفاء شد.

صفی‌خانی خاطرنشان کرد: وسعت مناطق حفاظت‌شده استان همدان 62 هزار و 351 هکتار است که 3.2 وسعت کل استان را تشکیل می‌دهد.

معاون محیط زیست طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان ادامه داد: در 6 ماهه امسال یک مورد آتش‌سوزی در منطقه حفاظت‌شده لشگردر، یک مورد در گلپرآباد و 2 مورد آتش‌سوزی در منطقه حفاظت‌شده خانگرمز اتفاق افتاده است.

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا شروع حریق کاهش یابد، یادآور شد: امسال با توجه به برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی صورت گرفته و اجرای برنامه عمل که مصوبه سازمان حفاظت محیط زیست بوده، آتش‌سوزی کمتر از سال‌های گذشته رخ داده است.

صفی‌خانی با اشاره به اینکه در سال گذشته 21 مورد آتش‌سوزی در مناطق حفاظت‌شده استان رخ داده است، گفت: در سال گذشته 206 هکتار از اراضی حفاظت‌شده استان همدان در آتش سوخت که نسبت به سال 94، کاهش 20 درصدی داشته است.

برچسب ها: جنگل ، همدان
نظرات بینندگان