arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۲۲۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۹ - ۳۰ مهر ۱۳۹۶

حمایت کاندیدای جمنا در انتخابات ریاست جمهوری از وزیر پیشنهادی علوم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حمایت کاندیدای جمنا در انتخابات ریاست جمهوری از وزیر پیشنهادی علوم


عضو فراکسیون نمایندگان ولایی از جو صمیمانه جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی با وزیر پیشنهادی علوم خبر داد و گفت: غلامی فردی اصلاح طلب، عاقل، منطقی و متدین است.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با مهر در خصوص جزئیات جلسه امروز فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با وزیر پیشنهادی علوم توضیح داد: نمایندگان در این جلسه موضوعات را در خصوص کارایی علم در تولید و صنعت، جایگاه وزارت علوم در اقتصاد مقاومتی، راهکارهای ارتقاء جایگاه هیئت علمی دانشگاه ها مطرح کردند.

نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: همچنین شایعاتی در خصوص حمایت وزیر پیشنهادی از برخی تخلفات مالی نیز مطرح شد.

حاج بابایی اظهار داشت: برخی نمایندگان معتقد بودند که وزرای قبلی نتوانستند نگرانی موجود نسبت به وزارت علوم را برطرف کنند و انتقاداتی را نسبت به افت شدید علمی در سالهای اخیر مطرح کردند.

وی تأکید کرد: اعضای فراکسیون معتقد بودند اداره دانشگاه ها به سبک و سیاق گذشته مشکلی را حل نمی کند و در واقع دانشگاه ها خود را در برابر چالش های جامعه مسئول نمی دانند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: نمایندگان در خصوص راهکارهای پژوهش محور شدن دانشگاه ها نیز سوالاتی را مطرح کردند و بر لزوم رشد اقتصاد دانش بنیان و توسعه دانشگاه های استانی تأکید کردند.

در ادامه غلامی وزیر پیشنهادی علوم گفت: حلقه مفقوده تولید و توسعه به کاربستن علم در تولید است و در همین راستا باید پارک های علم و فناوری تقویت شوند.

غلامی تأکید کرد: شخصا در وزارت علوم تصمیم گیری خواهند کرد و تحت تاثیر افراد دیگری نیستند.

وی وعده داد کرسی های نظریه پردازی بر فضای امن علمی در دانشگاه ها برای افزایش امید به آینده ایجاد خواهد شد.

در ادامه محمدعلی ابطحی نماینده مردم خمینی شهر و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در خصوص این جلسه خاطرنشان کرد: جو صمیمانه ای در جلسه وجود داشت و به نظر می رسد اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی نظر مثبت نسبت به وزیر علوم داشته باشند.

ابطحی تصریح کرد: نظریات آقای غلامی کاملاً اصلاح طلبانه بود و زاویه فکری ایشان با ما متفاوت بود. اما فردی عاقل، منطقی و متدین بود.

نظرات بینندگان