arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۱ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶

گزارشی از رونمایی «یادگاری» خسرو سینایی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیین رونمایی از کتاب صوتی «یادگاری» اثر خسرو سینایی برگزار شد.

به گزارش ایسنا بر اساس خبر رسیده، در این مراسم که با حضور چهره‌هایی چون خسرو سینایی، مهرداد اسکویی، هوشنگ مرادی کرمانی، اکبر عالمی، پری ملکی، محمدعلی نجفی، جهانگیر هدایت، گیزلا وارگا سینایی، فرزانه ابراهیمی (منصوری)، محمدعلی سجادی، حبیب احمدزاده و جمعی از علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر در سالن شماره دو تماشاخانه پالیز برگزار شد، کتاب صوتی «یادگاری» اثر خسرو سینایی رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم و به مدت ۳۰ دقیقه، خسرو سینایی و مهرداد اسکویی در قالب یک پرفورمنس به اجرای بخش‌هایی از این کتاب صوتی به همراه موسیقی و تصویر پرداختند.

پس از پایان این بخش که با تشویق حاضران همراه بود، خسرو سینایی پشت میکروفون قرار گرفت و با گله از وضعیت فرهنگی و سختی کار در حوزه سینما، از چگونگی و روند خلق این اثر گفت.

او در بخشی از سخنان خود گفت: شاید برخی‌ها دوست نداشته باشند که من فیلم بسازم و در سینما حضور داشته باشم. اما من به این راحتی‌ها کنار نمی‌کشم. به قول دوستی ما شبیه «شیوا» خدای هندوها هستیم که با وجود دست‌های متعدد او، ‌اگر یکی از دستانش را قطع کنند، ‌دست دیگری دارد. به همین دلیل کار هنری‌ام را انجام می‌دهم و از حرکت نمی‌ایستم.

سپس مهرداد اسکویی با تشکر از اعتماد خسرو سینایی و ابراز خوشحالی از همراهی با وی، از علاقه و اشتیاق برای شروع یک کار دیگر به همراه این پیشکسوت هنر و فرهنگ ایران گفت.

در پایان مراسم با حضور خسرو سینایی، مهرداد اسکویی و فاطمه محمدی مدیرعامل موسسه نوین کتاب گویا، از تلاش‌های عوامل تولید این اثر صوتی تقدیر شد. پری ملکی، محمدرضا اسماعیلی، گلبن زارع، افسانه جابری بروجرد، شادنوش شمشادی، ماهور نصیریان، حسین تذهیبی، رسام لورکانی، مهدی زارع، آلما سینایی، پونه ندایی (مدیر انتشارات امرود) و مهرداد اسکویی از جمله چهره‌هایی بودند که از تلاش‌های‌شان برای تولید این اثر قدردانی شد.

جشن امضای تابلو یادبود آیین رونمایی از این کتاب صوتی و عکس یادگاری پایان‌بخش برنامه بود.

«یادگاری» جدیدترین کتاب صوتی موسسه نوین کتاب گویا است که شامل ۲۷ شعر انتخابی از مجموعه شعرهای سینایی با آهنگسازی خود او و خوانش مهرداد اسکویی و خسرو سینایی تهیه شده است.

نظرات بینندگان