arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۹ - ۰۲ آبان ۱۳۹۶

توسل وزنه‌برداری روسیه به دروغ‌سنج برای مبارزه با دوپینگ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس فدراسیون وزنه‌برداری روسیه بعد از اعلام محرومیت یک ساله تیم وزنه برداری این کشور از برنامه‌های این فدراسیون برای مبارزه با دوپینگ گفت.

به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از سایت Inside the games، ماکسیم آگاپیتف، رییس فدراسیون وزنه‌برداری روسیه با اشاره به این مساله که در یک سال اخیر تغییرات زیادی در فدراسیون ایجاد شده است، اظهار کرد: ما امروز کارهای زیادی برای پاک شدن وزنه‌برداری روسیه انجام داده‌ایم. آن چه من را ناراحت می‌کند وضعیت ورزشکاران است. مقصر محرومیت، فدراسیون امروز و وزنه‌برداران فعلی روسیه نیستند. می‌دانم در مسابقاتی برای وزنه‌برداران بسیار اهمیت دارد ما در حال‌ ساختن یک آینده متفاوت هستیم. البته می‌دانم که باید مسئولیت دوپینگ‌های گذشته را نیز بپذیریم.

روسیه یکی از پر دوپینگ‌ترین کشورها در بین ۹ کشوری است که اخیرا از سوی فدراسیون جهانی محروم شده است.

طبق قوانین جدید فدراسیون وزنه‌برداری روسیه تمام مربیانی که پیش از این سابقه گسترش دوپینگ داشتند محروم شده‌اند و هر مربی دیگری که در آینده نیز خطایی انجام دهد محروم می‌شود.

آگاپیتف در این باره می‌گوید: اگر درگیری مربی در دوپینگ ثابت شود به زندان فرستاده می‌شود. دولت ما این کار را جرم تلقی کرد. ما اقدامات جدید زیادی انجام داده‌ایم. ما وب سایت جدیدی طراحی کرده‌ایم که از سال آینده شروع به کار می‌کند.

تمام ورزشکاران که در سطح ملی و بین‌المللی مسابقه می‌دهند باید در این وب سایت ثبت‌نام کنند. در این سایت آموزش‌های ضد دوپینگ آنلاین انجام می‌شود که اجباری هستند و از ورزشکاران آزمون گرفته می‌شود. بنابراین دیگر هیچ ورزشکاری نمی‌تواند بگوید که من از ممنوع بودن ماده‌ای اطلاع نداشته‌ام. وزنه‌برداران ملی تعهدی را امضا می‌کنند که طبق آن در صورت مثبت شدن تست دوپینگ آنها به ما اجازه داده می‌شود تا مصاحبه‌ای با استفاده از دروغ سنج با آنها داشته باشیم.

نظرات بینندگان