arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۰۲ آبان ۱۳۹۶

سالاری: وضعیت مدارس شهر تهران به لحاظ فرسودگی اسفناک است

محمد سالاری در صحن علنی شورای شهر تهران گفت: اکنون منطقه ۲۲ یکی از محروم ترین مناطق تهران از لحاظ سرانه های آموزشی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمد سالاری در صحن علنی شورای شهر تهران گفت: اکنون منطقه ۲۲ یکی از محروم ترین مناطق تهران از لحاظ سرانه های آموزشی است.

به گزارش خبرنگار سرویس شهری «انتخاب»، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در واکنش به گزارش مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در صحن شورای شهر گفت: متاسفانه امروز مدارس شهر تهران به لحاظ فرسودگی نسبت به کل کشور وضعیت بسیار وخیمی دارد و وضعیت سرانه های آموزشی آن بغرنج است.

وی با اشاره به کمبود سرانه های آموزشی در منطقه ۲۲ اظهار داشت: به موجب قاعده ۳۰*۷۰ کمیسیون ماده ۵ قرار بود ۷۰ درصد املاک و اراضی منطقه ۲۲ که غالبا بالای ۱۰۰۰ متر هستند برای تامین سرانه های ۷گانه در اختیار شهر و ۳۰ درصد آن به موجب زیرپهنه های طرح تفصیلی مورد ساخت و ساز قرار بگیرد اما متاسفانه اکنون منطقه ۲۲ یکی از محروم ترین مناطق تهران از لحاظ سرانه های آموزشی است.

سالاری همچنین با انتقاد از نحوه مقاوم سازی مدارس ادامه داد: با توجه به وجود گسل ها، بافت فرسوده و زلزله خیز بودن، تهران یک شهر نا ایمن است و اماکن آموزشی و درمانی آن باید دارای کاربرد بعنوان جایگاه مدیریت بحران باشند اما متاسفانه خوداماکن آموزشی و درمانی از نظر مقاوم سازی وضعیت اسفناکی دارند.

وی در پایانی خطاب به سازمان نوسازی مدارس بیان کرد: ساختمان ها و اماکن عمومی از جمله نمادهای ارزشمند و هویت بخش یک شهر هستند اما امروز شاهدیم که در ساخت و ساز این اماکن حتی قواعد ساخت و ساز هم رعایت نمی شود.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید

        

نظرات بینندگان