arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۴ - ۰۲ آبان ۱۳۹۶
خداکرمی مطرح کرد

لزوم همکاری مردم برای بازپس‌گیری اموال به تاراج رفته شهر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران، ری و تجریش از لزوم همکاری دولت، مجلس و مردم برای بازپس گیری اموال به تاراج رفته شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس شهری «انتخاب»، ناهید خداکرمی در نطق پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهرانبا بیان اینکه از ابتدای حضورمان در شورای شهر تهران تلاش شد تا تصویری حقیقی از شهر تهران، نقاط قوت و چالش‌های آن به دست آید، گفت: مهمترین مسائلی که امروزه به عنوان مشکلات پایتخت مطرح است همان موضوعاتی است که مردم به آن اذعان دارند و می‌توان به مسئله آلودگی هوا، ترافیک، رشوه،‌ فساد مالی و ... اشاره کرد.

وی با بیان اینکه این مسائل امروز و فردا ما را تهدید می‌کند و حل آنها نه تنها عزم جدی دولت و مدیریت شهری را می‌طلبد، بلکه نیاز به یک حرکت عظیم اجتماعی دارد، افزود: مشارکت مردم از خانه، محله و ... با شهرداری و شورای شهر شاید تنها راه برون رفت از این مشکلات است و در این میان وظیفه ما اعضای شورای شهر است تا به استناد اسناد بالادستی نظیر سند چشم انداز 1404 که سند مهمی است، راه پیشرفت را به روشنی نشان دهیم و توجه ویژه‌ای به این مسیر داشته باشیم. به خصوص که طبق این سند قرار است شهروندانی برخوردار از سلامت، رفاه و ... داشته باشیم.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر با اشاره به سند دیگری در خصوص سیاست‌های کلی خانواده، گفت: در این سند به خانواده محوری تاکید شده، همچنین ایجاد فرصت برای حضور مفید و موثر اعضای خانواده، پیشگیری از آسیب‌ها، حمایت از سالمندان، حمایت از زنان سرپرست خانوار، افزایش فرزند آوری در جهت برخورداری از جامعه جوان، سالم، پویا و بالنده از نکاتی است که در این سند به تفضیل ذکر شده است.

خدا کرمی با بیان اینکه توجه داشته باشید که همه این اسناد مسیر حرکت مدیریت شهری و اداره کشور را نشان می‌دهد، گفت: اگر از زمان ابلاغ ، بند به بند این اسناد و سیاست‌ها اجرا شده بود امروز، روزگار ما بهتر از آنچه که هست بود. گرچه زحمات زیادی بابت نمادهای پر هزینه شهری کشیده شده است اما حرکت جمعیت به سمت سالمندی، حاشیه نشینی، زایش روز افزون آسیب‌های اجتماعی و ... می‌رود.

وی با بیان اینکه شهر در لابه لای بزرگراه‌ها، پل‌های بدقواره و ساختمان‌هایی که به مثابه ننگ معماری و شهرسازی بر پیشانی یخ زده شهر است مدفون شده، ادامه داد: پایتخت ، بدون مشارکت مردم نمی‌تواند مسیر پیشرفت را ادامه دهد و اگر به فروش تراکم، تغییر کاربری‌ها، برج‌سازی، تاراج پارک، ترافیک بوی متأفن پسماند و ... معترضیم. باید کاری کنیم که این مسائل حل شود وگرنه همه ما متهم هستیم.

وی خطاب به مردم گفت: بیایید تا با هم از درون خانه‌های خود به فکر ساختن شهر و آینده‌مان باشیم و هر کدام سهم خود را برای پیشگیری و درمان از هر آنچه که ما را آزار می‌دهد انجام دهیم.

وی با بیان اینکه به جای اینکه کمیت در شورای پنجم ملاک قرار گیرد از ما بخواهید که بر مبنای قوانین و اسناد فوق، طرح‌ها و لوایح مصوب و بر اساس برنامه پنج ساله دوم حرکت کنیم، اظهار کرد: برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز از تداوم قصور جلوگیری کنیم.

خداکرمی با بیان اینکه تهران گرچه نیازمند انضباط مدیریتی، مالی و تولید ثروت پاک است اما تشنه عزت، شور زندگی و اعتماد به نفس نیز است.

وی با بیان اینکه تقویت استارت آپ‌ها، توسعه گردشگری، کتابخوانی، تئاتر، موسیقی، طبیعت گردی و ... موجب تقویت تاب‌آوری و دلبستگی به شهر می‌شود، گفت: به جای توسعه بی هدف شرکت‌های دانش بنیان پیشنهاد می‌شود به احیاء ده‌ها صنعت و برند آسیب‌دیده همچون ارج، آزمایش و ... پیش برویم و زندگی توأم با احساس آزادی، امنیت اجتماعی و ... که می‌تواند بحران بیکاری و حاشیه نشینی را به یک فرصت استثنایی تبدیل کند و شهرداری را به مسیر پویا هدایت کند در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه ما بر سر میثاق خود برای داشتن مدیریت شهری هوشمند و شیشه‌ای ایستاده‌ایم، گفت: با کمک مردم تهران چشم انداز تهران 1400 که کار شورای پنجم به اتمام می‌رسد را برای نهایی سازی سند 1404 هدف خواهیم گرفت و در این مسیر مشارکت مردم تسهیل‌گری دولت، قوانین مجلس، قاطعیت قوه قضائیه و سازمان بازرسی را برای بازپس گیری اموال به تاراج رفته شهر خواستاریم تا پیش از این، مورد سرزنش نسل‌های آینده قرار نگیریم.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید

        

نظرات بینندگان