arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۰۳ آبان ۱۳۹۶

نتایج یک نظرسنجی: ژاپنی‌ها دیگر آبه را نمی‌خواهند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

براساس نظرسنجی‌ روزنامه آساهی که پس از انتخابات پارلمانی روز یکشنبه ژاپن برگزار شد، ممکن است شنزو آبه، نخست وزیر این کشور پیروز این انتخابات باشد اما نیمی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که دیگر وی را به عنوان نخست وزیر نمی‌خواهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، به نظر می رسد که این پیروزی انتخاباتی میزان محبوبیت دولت شینزو آبه را افزایش داده اما میزان محبوبیت شخص وی را نه.

میزان محبوبیت مردمی دولت شینزو آبه در نظرسنجی که بین تاریخ ۲۳ و ۲۴ اکتبر (اول و دوم آبان) برگزار شد به ۴۲ درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که این آمار در نظرسنجی پیشین که در اواسط ماه اکتبر برگزار شده بود برابر با ۳۸ درصد بود.

اما براساس این نظرسنجی که امروز (چهارشنبه) منتشر شد ۴۷ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نمی‌خواهند شینزو آبه به عنوان نخست وزیر کشورشان باقی بماند در حالی که ۳۷ درصد نظری متفاوت دارند.

این نظرسنجی نشان داد: میزان نارضایتی از شینزو آبه از ۴۰ درصد به ۳۹ درصد کاهش یافته است.

آبه قرار است تا سپتامبر ۲۰۱۸ هنگامی که دوره تصدی‌اش به عنوان رهبر حزب لیبرال دموکرات پایان می‌یابد و یک رای‌گیری جدید برای رهبری این حزب برگزار می‌شود به عنوان نخست وزیر ژاپن به فعالیت خود ادامه دهد.

رسانه‌های محلی اعلام کردند: ائتلاف تحت رهبری حزب لیبرال دموکرات آبه توانست در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه ۳۱۳ کرسی را از آن خود کند و اکثریت دو سومی خود در مجلس عوام را که متشکل از ۴۶۵ عضو است حفظ کند.

بسیاری از کارشناسان تاکید کردند که پیروزی ائتلاف حاکم بیشتر از آنکه یک پیروزی برای حزب لیبرال دموکرات باشد یک شکست برای اپوزیسیونی است که به شدت دچار تفرقه و اختلاف شده است.

نظرسنجی روزنامه آساهی همچنین نشان داد که ۵۱ درصد از شرکت کنندکان معتقدند تعداد کرسی‌هایی که ائتلاف حاکم به دست آورده بسیار زیاد است در حالی که ۳۲ درصد معتقدند تعداد این کرسی‌ها مناسب و خوب است.

براساس این نظرسنجی ۵۴ درصد از شرکت کنندگان نسبت به سیاست‌های آبه ابراز نگرانی کرده‌اند که فراتر از ۲۹ درصدی است که می‌گویند انتظارات مثبتی از سیاست‌های آبه دارند.

از سوی دیگر نظرسنجی صورت گرفته توسط روزنامه یومی یوری امروز نشان داد که میزان محبوبیت دولت آبه ۵۲ درصد است در حالی که این آمار در نظرسنجی پیشین ۴۱ درصد بوده است.

هنگامی که علت پیروزی حزب لیبرال دموکرات را از شرکت کنندگان در این نظرسنجی جویا شدند تنها ۶ درصد به امیدهای زیاد آبه و ۱۰ درصد به دستاوردهای احزاب حاکم اشاره کردند در حالی که ۴۴ درصد علت اصلی را اختلافات شدید اپوزیسیون دانستند.

نظرات بینندگان