arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۹۰۲
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۶

تصاویر : اقدام شجاعانه یک زن شیعه در منطقه ناامن بلوچستان پاکستان

یک بانوی شیعه در اقدامی جسورانه در شهر کویته که شیعیان در آن هدف تروریست ها قرار می گیرند یک رستوران زنانه افتتاح کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان یک بانوی شیعه نخستین رستوران زنانه را افتتاح کرده است.

 به گزارش «انتخاب»؛ این زن که حمیدا علی هزاره نام دارد با هدف حمایت از زنانی که از حملات تروریست‌های تکفیری آسیب دیده‌اند این رستوران را تأسیس کرده است.

 او با استخدام زنانی که اعضای خانواده خود را در حملات هدفمند تروریست‌ها از دست داده‌اند سعی کرده تا حدودی از غم و اندوه آنان بکاهد.

تاسیس رستوران هزاره در منطقه محافظه کار بلوچستان با موانعی همراه بوده است اما حمیدا علی توانسته همه موانع را پشت سر بگذارد.

این زن که یک فعال سیاسی و اجتماعی است تلاش دارد تا زنان هزاره را از محیط خانه به داخل جامعه وارد کند.

او می‌گوید جلسات زیادی با زنان هزاره گذاشته و بسیاری از آنان را متقاعد کرده اما هنوز هم زنان زیادی به دلیل اعتقادات و عدم آموزش متقاعد نشده‌اند.

 حمیدا توضیح می‌دهد که ایده تاسیس این رستوران این بوده که آن را خانه دوم زنان هزاره کند تا آنان با حضور در این رستوران در مورد مشکلات خود صحبت و به راه حل‌هایی دست یابند.

 علاوه بر همه اینها تروریست‌های تکفیری دیگر مشکل این زن فعال در کویته است که نه تنها او بلکه طی سالیان اخیر نیروهای امنیتی نیز نتوانسته‌اند از کشتار شیعیان توسط آنها جلوگیری کنند.

 ایالت بلوچستان، به عنوان محل اصلی سکونت شیعیان هَزاره در پاکستان، از سال‌ها پیش شاهد حملات تروریستی از سوی گروه های مختلف علیه این گروه اقلیت بوده است.

 در سال‌های گذشته تروریست‌ها چند بار کاروان‌های زیارتی شیعیان را که از مسیر زمینی عازم ایران و یا در حال بازگشت ایران بودند، هدف حمله قرار دادند.

 به اعتقاد بسیاری از کارشناسان کشتار هزاره‌ها در افغانستان نوعی انتقام جوبی از این قوم به خاطر عزیمت آنان به سوریه و مقابله با گروه‌های تروریستی است.

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

نظرات بینندگان