arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۹۱۱
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۶

دستگیری هکر 19 ساله اینستاگرام در هرمزگان‌

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل هک و نفوذ در اینستاگرام خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل هک و نفوذ در اینستاگرام خبر داد.

‌به گزارش ایسنا،‌ سرهنگ علی‌اصغر افتخاری گفت: برابر مراجعه یکی از شهروندان بندرعباس مبنی بر هک صفحه اینستاگرام، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

‌وی افزود: برابر اظهارات شاکی، در شبکه اجتماعی اینستاگرام صفحه‌ای برای فروش کالا طراحی نموده ولی با توجه به اینکه تعداد دنبال کننده‌های آن زیاد بود، فردی ناشناس اقدام به هک اینستاگرامش کرده و با درج مطالب توهین‌آمیز و مستهجن باعث اعتراض مشتریانش شده است.

‌سرهنگ افتخاری تصریح کرد: در بررسی اینستاگرام هک شده مشخص شد متهم اقدام به پاک کردن پست‌های موجود در صفحه موردنظر می‌کند که در ادامه با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم به هویت "م.ب" 19 ساله شناسایی که ضمن هماهنگی با مقام قضایی در مخفیگاه خود دستگیر و به همراه ادله جرم به پلیس فتا منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: در بررسی تجهیزات کشف‌شده توسط کارشناسان این پلیس تعداد زیادی نرم‌افزارهای هک و همچنین تعداد زیادی نام کاربری و رمز عبور اینستاگرام کشف شد.

‌این مسئول انتظامی بیان کرد: در بازجویی متهم به جرم منتسبه معترف و بیان داشت با توجه به اینکه از سنین پایین‌تر علاقه زیادی به هک داشته اقدام به جمع‌آوری مطالب آموزشی و نرم‌افزار در این زمینه می‌کند؛ بعد از یادگیری راه و روش هک اینستاگرام، چندین صفحه که تعداد دنبال‌کننده‌های آن زیاد بود، هک کرده است.

‌رئیس پلیس فتا هرمزگان اظهار کرد: شهروندان به این نکته توجه داشته باشند شبکه‌های اجتماعی برای اینکه افراد هکر نتوانند صفحات کاربران را هک نمایند، اقدام به طراحی تائید دومرحله‌ای کرده‌اند؛ به شهروندان توصیه می‌شود این گزینه را برای خود فعال کنند.

‌وی در پایان با اشاره به اینکه هک برابر قانون جرم تلقی می‌شود و شهروندان از هک و نفوذ به حریم شخصی افراد خودداری نمایند، گفت: شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره‌مندی از مطالب آموزنده به سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir مراجعه کنند.

برچسب ها: اینستاگرام ، هکر
نظرات بینندگان