arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۰۷۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۸ - ۰۵ آبان ۱۳۹۶

افزایش نرخ بیکاری زنان در کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش نرخ بیکاری زنان، عنوان کرد: با توجه به اینکه نرخ بیکاری زنان بسیار بالاست، توسعه اشتغال و افزایش امنیت شغلی زنان زمینه‌های خوبی برای کنترل افزایش آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش ایسنا،جمشید تقی زاده در شوای هماهنگی ادارات و سازمان‌های تابعه وزارت با ییان این‌که مقابله با بیکاری مهمترین اولویت سیاست اقتصادی و اجتماعی کشور است، اظهار کرد: فقر مطلق و بیکاری مهمترین مسائلی هستند که در حوزه سیاست اجتماعی کشور در صدر قرار دارند و ریشه کنی فقر مطلق و بیکاری شعار و رویکرد مورد حمایت رئیس جمهور است.

وی با اشاره به تفاهم نامه‌های صورت گرفته با رئیس جمهور در جهت رفع فقر مطلق و بیکاری، افزود: مقابله با این دو مسئله زمیه ساز برخورد ریشه‌ای با بسیاری از مسائل اجتماعی و اقتصادی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفع مشکلات صندوق‌های بازنشستگی و فقدان پایداری مالی آن‌ها را یکی دیگر از اولویت‌های این وزارت عنوان کرد و گفت: برنامه‌هایی برای اصلاحات ساختاری در صندوق ها تدوین شده و حرکت برای پایدارسازی آن ها انجام می گیرد.

تقی‌زاده با اشاره به سایر برنامه‌های وزارت برای ساماندهی بنگاه داری و اصلاح وضیعت اقتصادی بنگاه‌ها و صندوق‌ها در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: برنامه ملی فقرزدایی،کاهش نابرابری ،افزایش رفاه شهروندان و کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله برنامه‌های این وزارت در این راستا است.

وی افزود: میزان آسیب‌های اجتماعی به حدی نگران کننده است که از پائیز سال 95، مقام معظم رهبری جلساتی را برای بررسی وضیعت آسیب‌های اجتماعی تشکیل داده و شخصا موضوع را پیگیری می‌کنند و در این زمینه تقسیم کار ملی شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توانمند سازی،مهارت‌افزایی و توسعه منابع انسانی، ارتقای امنیت شغلی، صیانت از سرمایه‌های انسانی و منابع مادی در جامعه کار و تولید با همکاری شرکای اجتماعی را از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه عنوان کرد.

برچسب ها: بیکاری ، زنان ، اشتغال
نظرات بینندگان