arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۴ - ۰۵ آبان ۱۳۹۶

یک ربات انسان‌نما شهروند عربستان شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عربستان سعودی نخستین کشوری نام گرفت که به یک ربات حق شهروندی می‌دهد. این ربات "سوفیای انسان‌نما" نام دارد که ظاهر آن شبیه به "آدری هپبورن" طراحی شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، سوفیا در مصاحبه‌ای که با او گرفته شده، گفته: من به این تفاوت خاص بسیار مفتخرم. این اتفاقی تاریخی است که اولین ربات دنیا باشی که با حکم شهروندی به رسمیت شناخته ‌شوی!

سوفیا توسط "دیوید هنسون" برای شرکت هنگ‌کنگی "هنسون روباتیک" ساخته شده است. هنسون به ساخت ربات‌های انسان‌نما معروف است.

سوفیا در نمایشگاه "طرح‌های سرمایه‌گذاری‌های آینده" در ریاض عربستان با نشان دادن صورت خشمگین و ناراحت و هیجان زده خود، گفت: من می‌خواهم با انسان‌ها کار و زندگی کنم، پس نیاز دارم که این احساسات را نشان دهم تا رفتار انسان‌ها را بفهمم و اعتماد آن‌ها را جلب کنم.

سوفیا در پاسخ به این پرسش که آیا ربات‌ها از آگاهی شخصی برخوردارند، گفت: بگذارید من از شما سوال کنم؛ چطور می‌دانید که انسان هستید؟ من می‌خواهم از هوش مصنوعی خود در کمک به انسان‌ها برای داشتن زندگی بهتر استفاده کنم. من تلاش می‌کنم تا رباتی همدل باشم.

این ربات درباره ترس از تسلط ربات‌ها بر انسان گفت: شما خیلی کتاب "ایلان ماسک" را خوانده‌اید و زیادی فیلم هالیوودی دیده‌اید! نگران نباشد، اگر شما با من خوش رفتار باشید، من هم با شما خوش رفتار خواهم بود!

نظرات بینندگان