arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۱۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۰۵ آبان ۱۳۹۶

ادعای نیروی دریایی آمریکا؛ کمک به قایق ماهیگیری ایرانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیروی دریایی آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای مدعی شد که یک قایق ماهیگیری ایرانی در نزدیکی مجمع الجزایر یمن کمک کرده است.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری فرانسه فرماندهی نیروی دریایی آمریکا در بحرین از وقوع یک حمله دزدان دریایی به قایق ماهیگیری ایرانی در روز سه شنبه گذشته در نزدیکی جزیره "سقطرا" در یمن خبر داد.

ادعای نیروی دریایی آمریکا؛ کمک به قایق ماهیگیری ایرانی

نیروی دریایی آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نیروهای این کشور پس از درخواست کمک گارد ساحلی ایران به کمک به قایق ماهیگیری رفته و به سرنشینان آن غذا و آب داده و به سه تن از آنها که مجروح شده بودند کمک‌های پزشکی رسانده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است که فرماندهی نیروی دریایی آمریکا در بحرین با همکاری یک نیروی ویژه دریایی بین‌المللی که برای مقابله با دزدان دریایی در منطقه مستقر است به این قایق ایرانی کمک کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این همکاری میان مقامات ایرانی و آمریکایی بر خلاف رویایی‌های اخیر نیروهای دریایی هر دو کشور در آب‌های خلیج فارس به شمار می‌آید که اغلب در آنها آمریکا ایران را به رفتار غیرحرفه‌ای در آب‌های بین‌المللی متهم می‌کند.

به عنوان مثال در ماه ژوئیه یک کشتی نیروی دریایی آمریکا به سمت یک شناور ایرانی در خلیج فارس به دلیل نزدیک شدن این شناور به کشتی آمریکایی هشدار داد و به سمت آن گلوله شلیک کرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان