arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۴۷۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۰۶ آبان ۱۳۹۶

ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با «انتخاب»: باید هوای شهر را برای نفس کشیدن تلطیف کنیم/ تهیه طرح پیشگیری از آلودگی هوای تهران/ انتقال تمام صنایع آلاینده از شهر تهران

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، از تهیه طرح پیشگیری از آلودگی هوای تهران خبر داد و گفت: تلاش داریم تا پایان مدیریت کنونی شهر تهران، هوای تهران را برای نفس کشیدن تلطیف کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تهیه طرح پیشگیری از آلودگی هوای تهران / انتقال تمام صنایع آلاینده از شهر تهران/ باید هوای شهر را برای نفس کشیدن تلطیف کنیم

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، از تهیه طرح پیشگیری از آلودگی هوای تهران خبر داد و گفت: تلاش داریم تا پایان مدیریت کنونی شهر تهران، هوای تهران را برای نفس کشیدن تلطیف کنیم.

ناهید خداکرمی در گفت و گو با خبرنگار سرویس شهری«انتخاب»، با بیان اینکه تمامی صنایع آلاینده شهر تهران از شهر تهران منتقل می شوند، اظهار کرد: در حال تهیه گزارش از وضعیت کنونی صنایع آلاینده شهر تهران هستیم تا مشخص شود در دوره گذشته چه اقداماتی در این خصوص انجام شده است.

وی با بیان اینکه کاهش آلودگی هوای تهران از مباحثی است که با جدیت در مدیریت شهری در دستور کار قرار گرفته است، تاکید کرد: لوایح و مصوبات مرتبط با کاهش آلودگی در برنامه پنج ساله دوم شهرداری در حال رصد است تا مشخص شود که چه میزان از برنامه محقق شده است.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین اعلام کرد: در تلاش هستیم تا آلاینده های نامشخص در شهر که به محیط زیست آسیب وارد می سازد، شناسایی شود. باید با اقداماتی هوای شهر را برای نفس کشیدن تلطیف کنیم.

خداکرمی در پاسخ به این پرسش که با وجود کمبود اعتبارات، آیا بودجه بخش محیط زیست شهر تهران در سال 97 افزایش خواهد یافت، گفت: کمبود اعتبارات داریم بنا براین نمی توانیم در این باره نظر مشخصی بدهم، اما از آنجا که شاهد مدیریت نامتوزان در موضوع آلودگی هوا هستیم به همین دلیل عملیاتی کردن مدیریت یکپارچه شهری را دستور کار داریم. برای مثال با وجود اینکه پلیس راهور از تردد موتورسیکلت های کاربراتوری ممانعت می کند اما همچنان شاهد تولید و ورود این نوع وسیله نقلیه هستیم.

به گفته این عضو شورای شهر کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در حال تهیه طرح پیشگیری از آلودگی هوای تهران است و بعد از جمع آوری نظرات سایر کمیسیون ها این طرح به صحن خواهد آمد.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید

        

نظرات بینندگان