arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۲ - ۰۶ آبان ۱۳۹۶

یک ادعا : ثروت بارزانی، حدود ۵۵ میلیارد دلار!

رسانه های عراق به نقل از منابع ترک مدعی شدند: دارایی های نامشروع مسعود بارزانی تا 55 میلیارد دلار تخمین زده می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 از جمله این رسانه ها، پایگاه خبری 'المعلومه' عراق است که به نقل از روزنامه 'ینی شفق' ترکیه و این روزنامه به نقل از یک مقام سابق در تشکیلات کردستان عراق نوشته است: مسعود بارزانی که مورد حمایت آمریکا و اسرائیل است، به همراه پسر، برادران و نزدیکان دیگرش دست به جمع آوری دارایی های غیر قانونی و ریختن پول های اقلیم در حساب شخصی خود برغم تاسیس وزارت دارایی در این منطقه کرده است.
 
این گزارش حاکی است: بارزانی بین سال های 2012 تا 2017 بیش از 45 چاه نفت را در تصرف خود داشت و ثروت شخصی خود را از منابع مختلف از جمله درآمدهای حاصله از گذرگاه مرزی، فشیخابور، شرکت مخابرانی کورک و تجارت گاز طبیعی و نفت و نیز پول هایی که از دولت مرکزی می گرفت، گردآوری کرده است.
 
به گفته این مسوول کُرد، ریباز هملان وزیر سابق دارایی در تشکیلات کردستان عراق با مشاهده واریز اعتبارات تخصیص یافته از سوی بغداد به این حساب، به این اقدام اعتراض کرد، اما بارزانی همچنان به ثروت اندوزی خود ادامه داد و با این کار باعث شد که مردم منطقه حتی از پیش از سال 1991 نیز فقیرتر شوند.
 
این گزارش حاکی است که مسعود بارزانی همچنین دست به انجام سرمایه گذاری های بزرگی در ترکیه، امارات، قبرس و انگلستان زد که مستقیم در اختیار خانواده خود او و یا شرکت های وابسته به او در بخش های مختلف دریانوردی، راه و ترابری، مواد غذایی، معدن، پیمانکاری ها، خرید و فروش نفت و ... می باشد.
 
به گفته وی، گذرگاه های مرزی با ترکیه و ایران از مهمترین منابعی درآمدی نزدیکان بارزانی بشمار می رود که برای آنهاجنبه بسیار حیاتی دارند. 
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان