arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۰۷ آبان ۱۳۹۶

توضیحات نماینده‌‌ اقلیم کردستان در ایران دربارۀ احتمال تمدید ریاست بارزانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده‌‌ حکومت اقلیم کردستان عراق در ایران گفت: مدت ریاست مسعود بارزانی در اقلیم کردستان عراق تا چهار روز دیگر (اول نوامبر) به پایان می رسد و شایعات مبنی بر کناره گیری وی صحت ندارد زیرا به دلیل پایان دوره ریاست، نیازی به کناره گیری او در این مدت کوتاه نیست.

«ناظم دباغ» روز شنبه در دومین روز فعالیت بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور در غرفه ایرنا افزود: مدت ریاست دو ساله مسعود بارزانی اقلیم کردستان عراق چهار روز دیگر پایان می یابد و وی دیگر نامزد ریاست اقلیم کردستان نخواهد شد.

وی در خصوص آخرین تحولات اقلیم کردستان عراق گفت: اکنون رهبری کل و حکومت اقلیم کردستان عراق پذیرفته است که در چارچوب قانون اساسی عراق و حفظ وحدت عراق به توافقاتی برسند و امروز با برگزاری جلسه ای، توافقاتی بین ارتش عراقی، نیروهای حشد الشعبی و پیشمرگه به وجود آمد.

نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران تصریح کرد: بر اساس توافق انجام شده در جلسه امروز، جنگ متوقف شده و سپس نیروهای پیشمرگه به خط سبز یعنی مرزهای قبل از 2003 برمی گردند.

دباغ درباره تحولات اقتصادی اقلیم کردستان عراق نیز اظهار داشت: ابتدا با شرایط پیش آمده مردم این منطقه به لحاظ سوخت با مشکلاتی مواجه شدند اما با افتتاح مرز باشماق و مرز پرویز خان در ایران که فردا (هفتم آبان ماه) به بهره برداری می رسد و نیز، از آنجا که ترکیه مرز خود را باز گذاشته است، مشکلات اقتصادی مردم کردستان عراق که پس از برگزاری همه پرسی تشدید شده بود، کاهش می یابد.

وی یادآور شد: حکومت اقلیم کردستان عراق، ارتش عراق و پیشمرگه اکنون در حال مذاکره هستند تا در باره حدود مناطق مورد مناقشه به توافق برسند.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با میزبانی از 940 رسانه در قالب 600 غرفه از جمعه، پنجم آبان ماه در مصلی امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد.

در نمایشگاه امسال، ۱۰۰ ماهنامه، ۵۴ هفته‌نامه، ۳۰دوهفته‌نامه،۲۰ دوماه نامه،۵۲ فصلنامه، بیش از ۱۱۵ رسانه برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری)، ۷٠ رسانه محلی،منطقه‌ای و استانی و بیش از ۶۰ روزنامه و موسسه مطبوعاتی در فضایی به مساحت بیش از ۱۳ هزار متر مربع حضور دارند.
ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و شماری از خانه‌های مطبوعات استانی از دیگر حاضران در نمایشگاه مطبوعات بیست و سوم هستند.

در بخش بین الملل، روزنامه نگارانی از ۴ قاره به نمایشگاه می‌آیند و در نشست‌های تخصصی که موضوع اصلی آن «تعامل رسانه‌ای» است شرکت خواهند کرد.

برپایی بیش از ٣٠٠ نشست تخصصی و ارائه ٢٠ سخنرانی در بخش بین الملل به همت اداره کل رسانه های خارجی وزارت ارشاد در نمایشگاه مطبوعات امسال پیش بینی شده است و همزمان با اختتامیه این رویداد رسانه ای، مواسم معرفی و تجلیل از برگزیدگان پنجمین دوره جایزه درست نویسی فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی برگزار خواهد شد.

چهار نمایشگاه عکس ملی و بین المللی، غرفه پیشکسوتان مطبوعات، دو غرفه ویژه مدافعان حرم، غرفه فرهنگ ایثار ‏و ‏مقاومت، غرفه محیط زیست و بحران آب در رسانه، گنجینه مطبوعات، ایستگاه طنز و کارتون، ایستگاه جوان و ‏مطبوعات، ‏ایستگاه کودک و نوجوان، غرفه اهدای رایگان مجلات، ایستگاه سلامتی (طب سنتی)، دمنوش‌خانه مطبوعات و کسب و ‏کارهای نوپا ‏از جمله برنامه های جنبی نمایشگاه مطبوعات امسال است.‏

بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» تا 12 آبان ماه، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 پذیرای بازدیدکنندگان است.

نظرات بینندگان