arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۰۷ آبان ۱۳۹۶
موافق وزیر پیشنهادی نیرو

وکیلی: دولت لایحه تاسیس وزارتخانه انرژی را به مجلس بدهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار ارائه لایحه تاسیس وزارتخانه انرژی از سوی دولت شد.

به گزارش انتخاب، محمدعلی وکیلی در جلسه علنی بعدازظهر امروز (یکشنبه) مجلس و در دفاع از وزیر پیشنهادی نیرو اظهار داشت: موضوع آب مسئله مشترک مطالعات پیرامون چالش‌های کشور است و مخالفین هم این دغدغه مشترک را دارند. بحران آب آنچنان است که فقط استان‌های یزد و کرمان نگران آن نیستند بلکه استان‌های دیگر نیز دغدغه یکسانی دارند و همه ملت دل نگران این موضوع هستند.

وکیلی: دولت لایحه تاسیس وزارتخانه انرژی را به مجلس بدهد

وی با بیان اینکه «بیم تسری بحران آب به همه حوزه های انرژی وجود دارد» یادآور شد: این نگرانی هست که بحران آب به یک بحران امنیتی برای کشور تبدیل شود و این توصیف خوشایندی نیست که بگوییم که این بحران برآیند سوءمدیریتی است که ما را به اینجا رسانده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به سوابق بین‌المللی و تخصص رضا اردکانیان اظهار داشت: این سوابق و تجارب ما را امیدوار به حل چالش‌های حوزه آب و انرژی می کند چراکه این حوزه نیازمند شخصیتی با حداکثر مشروعیت است تا بتواند گامی در جهت بهبود بردارد. این مشروعیت زمینه را فراهم کرده که ایشان بتواند گام‌های اساسی در حوزه انرژی بردارد.

وکیلی ضمن قدردانی از رئیس‌جمهور برای معرفی رضا اردکانیان خواستار ارائه سند دراز مدت پنجاه ساله آب از سوی وی شد و گفت: با توجه به ظرفیت تعاملی و شناخت آقای اردکانیان انتظار داریم برای مسئله آب، محیط‌ زیست و خاک به عنوان یک پکیج یک جا درمانگری شود و از دولت می خواهیم لایحه تاسیس وزارتخانه انرژی، آب و محیط‌ زیست را به مجلس بدهد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه «نگاه‌های بخشی در وزارت نیرو کارآمدی و پاسخگویی این وزارتخانه را به حداقل رسانده» یادآور شد: البته نوع ساختار این وزارتخانه در این امر بی تاثیر نبوده است. وزارت نیرو ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهکاری دارد که ۱۴ هزار میلیارد تومان آن مربوط به پیمانکاران بخش خصوصی برق است. امیدواریم همانطور که در برنامه آقای اردکانیان عنوان شده از پتانسیل انرژی برای حل مسئله آب استفاده شود و ایشان با اتکا به مشروعیت خود قدم‌های ملموسی در حوزه وزارت نیرو بردارند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان