arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۹۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۰۷ آبان ۱۳۹۶

دولت پیگیر احیای سازمان ملی جوانان

معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: معاونت جوانان در وزارت ورزش اعتبارات مشخص دارد اما در حال حاضر در «دل وزارت ورزش» می رود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمد مهدی تندگویان، معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به ارائه لایحه تفکیک سازمان جوانان از وزارت ورزش گفت: در یک دوره سازمان ملی جوانان داشتیم اما چون مدیریت درستی نداشت به وزارت ورزش و جوانان برگشت.

وی افزود: این لایحه در مجلس مطرح شده و منتظر تصویب مجلس هستیم که اگر تصویب شود سازمان ملی جوانان شکل خواهد گرفت.
 
تندگویان با تاکید بر  درخواست دولت بر احیای سازمان ملی جوانان بیان کرد: معاونت جوانان در وزارت ورزش اعتبارات مشخص دارد اما در حال حاضر در «دل وزارت ورزش» می رود که در صورت تشکیل سازمان جوانان این اعتبارات به  جوانان اختصاص می یابد.
 
معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه موضوعات جوانان بین بخشی است و باید با سایر بخش ها هماهنگی صورت بگیرد تا موفق باشیم، گفت: در جایگاه معاونت نمی توانیم مطالبات جوانان را پیگیری کنیم و اگر زیرمجموعه ریاست جمهوری قرار بگیریم، اختیاراتی مختص سازمان خواهیم داشت.
 
وی در خصوص چگونگی ساختار سازمان جوانان بیان کرد: سازمان جوانان سابق باید اصلاح شود و به وضعیت معقول برسد و مدیرکل ها در موضوع سازماندهی جوانان، ازدواج و طرح های ملی زیر مجموعه سازمان ملی جوانان عمل خواهند کرد.
 
تندگویان در باره چرایی تاخیر ارائه این لایحه از سوی دولت روحانی بیان کرد: موضوع تفکیک سازمان ملی جوانان از وزارت ورزش از ابتدای دولت یازدهم مطرح شد و در اواخر این دولت لایحه آن آماده شد اما چون به انتخابات رسیدیم الان این لایحه را تقدیم مجلس کرده ایم.
 
معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان در خصوص نفعی که شکل گیری سازمان جوانان به جوانان می رساند،گفت: اگر سازمان ملی جوانان شکل بگیرد جوانان عضوی را پیدا می کنند که در هیئت دولت می نشیند و مطالباتشان را پیگیری می کند و همه ساختارهای دولت هم ملزم به اجرای آنها می شوند.
 
تند گویان گفت: در حال حاضر اقدامات ما زیر مجموعه یک وزارت است و هم رده با سایر وزرات ها هستیم و برای وزارت های دیگر که با امور جوانان مرتبط هستند، نمی توانیم تصمیم بگیریم.
برچسب ها: وزارت ورزش ، جوانان
نظرات بینندگان