arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۶

انتقاد از تاخیر 40 روزه وزارت کشور در تعیین تکلیف شهردار کرمان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان انتقاد از اینکه بعد از حدود 40 روز وزارت کشور نظر خود را در خصوص «محمد سام» به شورای شهر کرمان اعلام کرد، ادامه داد: حداکثر تا پایان این هفته و حداکثر اوایل هفته آینده (25 روز از فرجه وقت قانونی شورای برای انتخاب شهردار باقی مانده)، شهردار منتخب شهر کرمان را معرفی خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، محمد فرشاد در جلسه علنی شورای شهر کرمان گفت: طبق قانون شهرهای دارای جمعیتی تا 500 هزار نفر یک نفر و شهرهای که جمعیتی بالای 500 هزار نفر دو نفر به عنوان نماینده به شورای شهرستان معرفی کنند.

وی با بیان این مطلب که شهر کرمان باید دو نماینده به شورای شهرستان معرفی کند، اظهار کرد: «علی اکبر مشرفی» و «زهرا ایرانمنش» به عنوان نمایندگان شهر کرمان در شورای شهرستان انتخاب شدند.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان در ادامه به وضعیت شهردار کرمان پرداخت و بیان کرد: در تاریخ 25 شهریورماه سال جاری «محمد سام» با 8 رای به عنوان شهردار شهر کرمان برای صدور حکم به وزارت کشور معرفی شد اما تا شب گذشته هیچ جوابی از سوی وزارت کشور مبنی بر تایید یا عدم تایید ایشان به شورای شهر کرمان داده نشد.

وی از رد صلاحیت «سام» از سوی وزارت کشور سخن به میان آورد و عنوان کرد: وزارت کشور در روز گذشته به صورت شفاهی رد صلاحیت «محمد سام» را به شورای شهر کرمان اعلام کردند و امروز نامه کتبی آن به شورای اسلامی شهر کرمان ارسال شد.

فرشاد با بیان انتقاد از اینکه بعد از حدود 40 روز وزارت کشور نظر خود را در خصوص «محمد سام» به شورای شهر کرماتن اعلام کرد، ادامه داد: حداکثر تا پایان این هفته و حداکثر اوایل هفته آینده (25 روز از فرجه وقت قانونی شورای برای انتخاب شهردار باقی مانده)، شهردار منتخب شهر کرمان را معرفی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: جای سوال است که چرا شهرداری که از 11 رای ماخذه با 8 رای انتخاب شده و از طریق استانداری به وزارت کشور معرفی شده است، رد صلاحیت شود و به اعتقاد بنده این طولانی شدن جوابیه وزارت کشور شاید شائبه سیاسی بودن این ماجرا را به وجود آورد و اگر مشکلی در انتخاب ایشان بود چرا همان روزهای ابتدایی معرفی، اعلام نکردند.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان درباره دلایل انتخاب «سام» بعنوان شهردار کرمان گفت: سکان شهرداری کرمان به این دلیل به «محمد سام» می خواستیم واگذار کنیم که وی سوابق اجرایی و علمی لازم در زمینه شهرداری را داشت و به اعتقاد اکثریت شورا یک گزینه مناسب برای شهرداری کرمان بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سرپرست شهرداری ممکن است به عنوان شهردار انتخاب شود؟ ادامه داد: موسوی سرپرست فعلی شهرداری کرمان یکی از کارکنان شریف شهرداری هستند و انتخاب شهردار باید اتفاق آرا انجام می شود.

فرشاد با اشاره به اینکه ممکن است افراد غیر از لیست قبلی نیز مورد بررسی قرار گیرد، بیان کرد: نقاط قوت و ضعف افراد را بررسی خواهیم کرد و ظرف چند روز آینده شهردار کرمان انتخاب خواهد شد.

علی بهرامی، نایب رییس شورای شهر کرمان نیز در این جلسه گفت: وزارت کشور فقط اعلام کرده است که شهرداری «محمد سام» به صلاح نیست.

یک عضو شورای شهر کرمان نیز اظهار کرد: شورا نباید به سمت و سوهای سیاسی برود و باید با وحدت رویه به وظایف خود عمل کنیم و از ظرفیت‌های موجود حداکثر در جهت رفاه و آسایش مردم استفاده کنیم

به گزارش ایسنا، حسین چناریان در نشست علنی شورای شهر و روستای کرمان در خصوص انتخاب شهردار کرمان گفت: بعد از انتخاب اعضای شورای شهر کرمان توسط مردم و مشخص شدن ترکیب شورای شهر، از اعضای شورا خواستم که شورا را سیاسی نکنیم.

وی با اشاره به آنکه هیچ‌گاه دیدگاه سیاسی نداشته‌ام، اظهار کرد: شورا نباید به سمت و سوهای سیاسی برود و باید با وحدت رویه به وظایف خود عمل کنیم و از ظرفیت‌های موجود حداکثر در جهت رفاه و آسایش مردم استفاده کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه در برخی از اوقات متهم به سازش کاری شده ام، عنوان کرد: شهرداری کرمان متاسفانه شرایط خوبی ندارد، لذا باید هرچه سریعتر فردی را به عنوان شهردار کرمان انتخاب کنیم تا بتواند شهرداری را ساماندهی کند.

چناریان با بیان اینکه باید فردی را انتخاب کنیم که بتواند 11 رای اعضای شورای شهر را کسب کند تصریح کرد: شهردار کرمان باید کسی باشد که از کرمان شناخت داشته باشد و با وضعیت شهرداری آشنایی داشته باشد تا بتواند پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برساند و هم در جهت رفاه حال مردم بتواند خدمت‌رسانی کند.

علی خدادادی، دیگر عضو شورای شهر کرمان نیز در این جلسه با گلایه از وزارت کشور در تاخیر اعلام نظر درباره «محمد سام» شهردار انتخابی کرمان، عنوان کرد: وزارت کشور براساس قانون باید ظرف 10 روز حکم شهردار امضا کند اما وزارت کشور بعد از گذشت بیش از 40 روز نظریه خود را اعلام کرد.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید

        

نظرات بینندگان