arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۳ - ۰۸ آبان ۱۳۹۶

باید از اجرایی شدن تحریم کاستا جلوگیری شود

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: جمهوری اسلامی باید به تحریم ها و تهدیدات جدید، پاسخ قاطع دهد تا جلوی اجرایی شدن تحریم کاستا توسط ترامپ گرفته شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سردار غلامرضا جلالی در همایش ملی پدافند غیر عامل با اشاره به سخنان اخیر ترامپ علیه برجام، گفت: اقدامات ناشی از پایبند نبودن آمریکا به برجام و بهانه تراشی هایی که برای بازدید از مراکز نظامی و توان موشکی ایران مطرح می کند، نشان دهنده راهبرد جدید آمریکا برای مقابله با انقلاب اسلامی است.

وی افزود: آمریکا برای مقابله با  گسترش نفوذ ایران در منطقه، راهبرد دفاع از داعش را دنبال می کند و در مقابل اعلام می کند اقدامات ایران موجب ناامنی منطقه است و از سویی، دشمنان انقلاب سه راهبرد جنگ اقتصادی، تهدیدات مردم محور و حمله سایبری را برای برای مقابله با ایران انتخاب و آن را رسماً اعلام کرده اند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به اعلام تحریم سپاه پاسداران توسط مجلس سنای آمریکا، گفت: در این تحریم که سپاه و تمامی شرکت هایی که با آن ارتباط دارند را تحریم می کنند، قرارگاه سازندگی خاتم نیز که خدمات بسیاری را به دولت و ملت ما می رساند و نیز بانکهایی که با سپاه در ارتباط هستند در لیست تحریم قرار می گیرند که این امر بسیار خطرناک است و جمهوری اسلامی باید به تحریم ها و تهدیدات جدید، پاسخ قاطع دهد تا جلوی اجرایی شدن تحریم کاستا توسط ترامپ گرفته شود.

جلالی تاکید کرد: در حوزه تهدیدات اقتصادی که بستر اصلی استراتژی آمریکا برای مقابله با ایران را شکل می دهد باید اقتصاد مقاومتی را در دستور کار کشور قرار دهیم تا دشمن نتواند با تحریم یک کالا، بحران اجتماعی برای کشور ایجاد کند.

وی در پایان اظهار کرد: تهدیدات سایبری با توجه به تغییرات و هوشمندسازی زیرساختهای کشور و تهدیدات آشکار آنها، در صورت در نظر نگرفتن ملاحظات امنیتی می تواند موجب ایجاد تهدیدات جدیدی شود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: تحریم ، برجام ، پدافند
نظرات بینندگان