arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۳ - ۰۸ آبان ۱۳۹۶

صدور ۱.۷ میلیون روادید اربعین

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین از صدور ۱.۷ میلیون روادید اربعین خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین از صدور ۱.۷ میلیون روادید اربعین خبر داد.
 
شهریار حیدری در سخنانی اظهار داشت: تا حدود یک ساعت پیش و تا پیش از ظهر امروز دوشنبه هشتم آبان ماه، یک میلیون و ۷۰۰ هزار روادید اربعین برای زائران صادر شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روند تردد زائران اربعین در مرزهای سه گانه به خوبی در جریان است، گفت: در رابطه با مرز خسروی بحث های مختلفی شده که بعضا اعلام می کنند مرز بازگشایی شد؛ اما فعلا مرز خسروی به دلیل عدم آمادگی کشور عراق و عدم اعلام آمادگی از سوی مقامات عراقی باز نشده است.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: یکی از مهم ترین دغدغه های ما امنیت و اسکان زائران در این مرز بوده که طرف عراقی باید این امکانات را فراهم کند.

حیدری یادآور شد: از طرف ما هیچ مشکلی نیست و آمادگی بازگشایی مرز خسروی را داریم.

زائران به اعتبار گذرنامه خود توجه داشته باشند

سرهنگ مجید صمدی رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا نیز در سخنانی ضمن ارائه توصیه های لازم به زائران گفت: زائران به مدت زمان اعتبار گذرنامه خود برای دریافت ویزا توجه داشته باشند؛ در عرف بین الملل معمولا گذرنامه باید سه برابر اعتبار ویزا دارای اعتبار باشد ولی در اربعین طی توافق با طرف عراقی مدت زمان ۴ ماه اعتبار گذرنامه از سوی عراق پذیرفته شده است.

وی افزود: با توجه به استقرار در مرز مهران خوشبختانه تا کنون موردی دیده نشده که اعتبار گذرنامه کمتر از ۶ یا ۴ ماه باشد و عودت شده باشد.

سرهنگ صمدی گفت: اگر زائر ویزا داشته باشد، حتی اگر گذرنامه وی تا ۱۰ روز اعتبار داشته باشد، از سوی ما و طرف عراقی پذیرفته شده است.

مجتبی کریمی رئیس گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه ایران نیز در این رابطه اظهار داشت: زائرینی که می خواهند برای ویزا اقدام کنند، اعتبار گذرنامه شان باید حتما ۶ ماه باشد.

لزوم داشتن اعتبار ۶ ماهه گذرنامه

مجتبی کریمی افزود: طی توافق نامه کتبی با کشور عراق، این مدت ۶ ماه قید شده است و هنگامی که یک سند امضا می شود، دو کشور موظف هستند مطابق آن سند اقدام کرده و نباید خارج از آن عمل نمایند.

کریمی ضمن تایید اظهارات سرهنگ صمدی ادامه داد: برای رفاه حال زائرین در کنار این سند، از عوامل اجرایی عراق خواستیم اگر گذرنامه زائری کمتر از ۶ ماه زمان داشت، با این افراد مدارا کنند.

وی با بیان اینکه ماموران سفارت عراق بسیاری از گذرنامه های با کمتر ۶ ماه اعتبار را بازگردانده اند، افزود: گاه به دلیل شلوغی مسئولان عراقی دقت نظر کمتری به تاریخ گذرنامه دارند و اگر گذرنامه زوار معتبر است و ویزا را دریافت کرده اند، می تواند از مرز خارج شوند.

کریمی خاطرنشان کرد: افرادی که هنوز اقدام به دریافت ویزا نکرده اند و گذرنامه شان کمتر از ۶ ماه اعتبار دارد، حتما نسبت به تمدید اعتبار اقدام کنند.
منبع: مهر
نظرات بینندگان