arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۸ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶

ظریف: حضورم در مراسم خاکسپاری جلال طالبانی تصمیم نظام بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمدجواد ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی به ارائه توضیحات کاملی از آخرین وضعیت تحریم‌ها، اجرای برجام و نقض عهد آمریکایی‌ها پرداخت.

در این جلسه اولین سوال را حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر از وزیر خارجه پرسید مبنی بر این‌که چرا در ردیابی اموال بابک زنجانی در خارج از کشور قوه قضاییه همکاری نمی کند که با توجه به پاسخ های ظریف، درخواست بررسی بیشتر از این سوی این نماینده مطرح شد.
 
کریمی قدوسی دو سوال را از وزیر خارجه مطرح کرد؛ اولین سوال ناظر بر این بود که چرا بدون برآآورد اطلاعاتی و امنیتی به کشور فرانسه سفر می‌شود آن هم در شرایطی که همزمان با این سفر منافقین و دشمنان جمهوری اسلامی ایران در اجلاسی در پاریس گرد هم آمده‌اند. در این سفر به صداوسیما اجازه حضور در جلسه داده نمی‌شود و آقای ظریف هم موضع اعتراضی نمی‌گیرد.
 
علیرغم توضیحات وزیر امور خارجه، کریمی قدوسی از پاسخ قانع نشد.
 
کریمی قدوسی سوال دیگری را مطرح کرد مبنی بر این‌که چگونه و از چه طریقی چهار نفر دو تابعیتی در تیم کارشناسی هیات مذاکرات هسته‌ای نفوذ کردند؟ که در این مورد این سوال باز هم کریمی قدوسی قانع نشد.
 
سوال بعدی را ولی الله داداشی نماینده آستارا از وزیر امور خارجه پرسید مبنی بر این‌که علت عدم رفتار متقابل با دولت جمهوری آذربایجان از طرف جمهوری اسلامی ایران چیست؟ آن هم در شرایطی که شهروندان آذربایجانی بدون ویزا وارد کشور ما می‌شوند اما شهروندان ما نمی‌توانند بدون ویزا وارد آذربایجان شوند. در مورد این سوال نیز علیرغم توضیحات ظریف نماینده آستارا قانع نشد.
 
حبیب الله دهمرده نماینده زابل و سیده فاطمه حسینی نماینده تهران نیز سوالات خود را از وزیر خارجه تمدید کردند.
 
سوال دیگر از سوی ناصری نژاد در مورد علت ضعف عملکرد وزارت خارجه درباره انتفاضه مردم مظلوم بحرین بود که وزیر خارجه توضیح داد: ما همیشه از مردم مظلوم بحرین حمایت کرده‌ایم و از دولت بحرین خواسته‌ایم به مطالبات مردم پاسخ مسالمت‌آمیز دهد که در این باره نیز ناصری نژاد از پاسخ های وزیر قانع نشد.
 
نادر قاضی پور نماینده ارومیه نیز سوالی پرسید مبنی بر این‌که چرا به پرچم اقلیم کردستان شمال عراق ادای احترام کردید که ظریف گفت: حضور اینجانب در مراسم تصمیم نظام بود، حضوری که به نفع نظام و کشور بود و بنده تشریفات مورد نیاز را انجام ندادم. در مورد این سوال قاضی پور گفت که با مشورت محجوب و سایر امضاکنندگان نظرش را در مورد قانع شدن و یا نشدن اعلام می‌کند .
نظرات بینندگان